måndag 16 september 2013

Uttråkad...


...ja, vad gör man när man börjar bli lite trött på att vara sjuk? När man plöjt igenom alla tidningar och böcker, när man sett alla trädgårds-program som finns på TV-Play? När man lyssnat på Norah Jones hundra gånger!
 När man börjar längta efter barn och barn-barn och längtar ut i sin trädgård. Jo, då får man göra som Farbror Frej, plocka fram lite roliga saker och göra något av det.
 Och vad blev det då? Jo, "trädgård i en te-kopp", fiffigt va?


Lite mossa hade jag som tur var hemma.
Utanför ytterdörren har jag en kruka med taklökar som jag nallade ur.
En kvist Rosenspirea och några Tagetes Ursula knyckte jag på vägen in.
En servett fick bli vimplar och en grillpinne av trä fick bli stolpar.
Stolen köptes för en krona på en loppis i somras, likaså trädgårdsredskapen.
Och vips, färdigt!






Hå, hå, ja, ja!
Man har inte roligare än man gör sig!
Idag är jag feberfri för första gången men hostan håller i sig.
Huvudsaken är att det går åt rätt håll.
Men om jag inte får komma ut i trädgården snart
så blir jag nog nipprig!!!

Ha det så gott!
Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Kul och fint tidsfördriv du hittade på! Hoppas du blir frisk snart!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Det var en fin plantering du gjort det är då inget fel på din fantasi, det bådar gott för tillfrisknandet.
    Krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken kreativ idé! En lättskött trädgård;)!
    Usch! Prata inte om hosta för då får jag den genast;(!
    Det är hosta som jag är jätterädd för. Jag får alltid lunginflammation i samband med hosta.
    Krya på dig! Idag borde det vara ändå lättare att stanna inne -ute är det ju bedrövligt idag./Anja

    SvaraRadera
  4. Så morsom den tekoppen ble! Ja, en får ikke mer moro enn den en lager selv, så det er like greit å begynne med det først som sist. Godt at det går rette veien. Det må ha vært en fæl influensa du har hatt. Fortsatt god bedring!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  5. Så näpen liten trädgård. Jag gillar verkligen det dockskåpslilla formatet, man måste få FarbrorFreja sig in emellan! Krya på dig nu.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten trädgård du har gjort
    usch ja, jobbigt när man inte får gå ut,man blir så otroligt trött i huvudet
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  7. Va kreativ du är!
    Hoppas du blir bättre snart! Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt tillfrisknadsbevis...Strålande idé och gulligt blev det ju också.

    Kram / Therése

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...