tisdag 15 oktober 2013

Äntligen blommar den!



Passiflora "Pura Vida" har stått i växthuset hela sommaren. För två veckor sedan tog jag in den, och satte den i matsalsfönstret. Den har varit full med knoppar men har inte blommat en enda gång förrän nu! Tydligen en kinkig liten dam. Men väl värd att väntas på!


Hennes kusin verkar vara en tåligare dam som blommar med hundratals blommor hela sommaren. Minns tyvärr inte namnet på henne.


Tycker att de här blommorna är så underbara, man kan inte se sig mätt på dem.
Små mästerverk!


Kram Titti





9 kommentarer:

  1. Väldigt vackra! Kan behövas lite blommor nu när det minskar ute.Gillar dina bakgrundsfoton också! Ha en fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Underbara blommor!
    Kram Nora
    P.S. Vilken snygg header du har på bloggen nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nora. Tyckte det var dags att byta ut vårbilderna mot lite höstkänsla...bättre sent än aldrig!/ Titti

      Radera
  3. Så vakre de er! Jeg har den samme som deg på det nederste bildet, men jeg vet heller ikke hva den heter. Håper du lykkes med din 'Pura Vida'!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Verkligen vacker. har trott att alla var blå och vita men nu vet jag se jag var på Gunillaberg att det finns massor av varianter av den
    Ha en fin höstdag. Jag trynar kudden jag.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vackert det måste vara i din matsal nu!/Anja

      Radera
  6. Ååååhhh, så fina. Bara älskar Passiflora! Förr hade jag alltid några utomhus på sommaren som slingrade sig i spaljéerna, men sen slutade jag odla dem. Nu blev jag ju sugen igen. Vilka skönheter du har. Doftar de med? Det gjorde de som jag odlade. Sagolikt gott. Lyckans dig som njuter av dem nu!
    /Eira

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte känt att de doftar något speciellt. Men det gör ju inte så mycket när de är så vackra./ Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...