fredag 11 oktober 2013

Blommig Fredag-En Tuffing



När jag nämnde temat för veckans Blommig Fredag så sa maken
-Lägg in en bild på mig! Så då gör jag väl det. Det här är min egen tuffing som ständigt riskerar livet för att slutföra alla konstiga projekt som jag hittar på!



Lite gips-lunga eller blodspillan räds han ej, denne tuffing.
Jag är verkligen tacksam att jag har honom, denne miraklernas man, men hur mycket gott man än kan säga om honom så är han inte särskilt blommig, och det var ju just det som denna fredag skulle handla om...Blommig fredag!

Så för ordningens skull så lägger jag också in några blommiga bilder.
Denna Lewisia har blommat tappert hela sommaren och verkar inte bry sig ett dugg om att det nu är höst och dags att gå till vila.
Den är planterad direkt i gruset vid husväggen.
Tanken är att det utskjutande taket ska skydda mot vinterväta för det gillar hon inte, lilla fröken Lewisia. För lite kinkig är hon allt!
Men rätt tuff ändå med sin eldröda färg.





Vill du se fler små och stora tuffingar så kika gärna in här


Ha en skön helg!
Kram Titti


!

18 kommentarer:

  1. Underbart med en tuffing till man som vågar ställa upp på alla möjliga galna projekt vi kvinnor kan hitta på.
    Lewisian var tuff den med :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig tolkning!
    Och vilken fantastisk Lewisia - hur snygg som helst!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, dette var en morsom tolkning! Du er heldig som har en sånn mann, så du må ta godt vare på han.
    God helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Haha! Vilka härliga bilder på mirakelmannen. Var rädd om honom :)
    Och lycka till med hortensian.

    Ha en fin helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  5. Haha! Det var verkligen en annorlunda Tuffing du har.... Hmmmm! Ska fundera över vilken jag tycker är tuffast.
    Mannen eller Lewisian.....
    Det måste bli:
    ?

    Ha det gott i helgen!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Ja nog är han en riktig tuffing din man.

    Lewisian blommar här också jag tror den kommer att blomma till den snöar över.:o)

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  7. Ja, det var en tuffing till man du har, som vågar vara med på bloggen! Lewisian var inte dum den heller =)

    SvaraRadera
  8. Haha, vad kul tolkning av veckans tema.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  9. :) klart att han är en tuffing! lewisian har ju en fantastisk färg! Helt i min smak!

    SvaraRadera
  10. Vilka tuffingar!!! Vet inte vem som är mest tuff, men lewisian var i alla fall sötast! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  11. Det ärtur vi har våra handymen när tillhands och att dom ställer upp på allt vi vill. Såklart dom är tuffingar med tanke på vad dom utstår...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Ha ha, for en herlig tolkning! Han fortjente virkelig den tittelen synes jeg. Med livet som innsats for dine prosjekter. Ekte kjærlighet:) Lewisiaen var også tøff. Sjelden farge.

    SvaraRadera
  13. Oj, undrar om det är så min man kommer att se ut när han kommer ner från taket. Han sågar tegelpannor så att det ryker vida omkring :)

    Din blomma är fantastiskt fin. Vet du vad det specifika namnet för just den skönheten är och minns du var du hittade den? Skulle passa väldigt bra här hemma :)

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda! Jag köpte 5 plantor i olika färger på Bauhaus i våras, de reades ut för 10 kr styck! Tyvärr stod det inte något namn på skönheterna, så jag kan dessvärre inte hjälpa dig med det./ Titti

      Radera
  14. Vilken underbar tuffing till man du har!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  15. Kul tolkning! Haha, mina poäng till tuffa mannen han verkar ha en tuff tillvaro ;-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  16. häftig man du har! Och väldigt fina lewesior, riktigt röda!
    trevlig blogg förresten! tittar säkert in hit igen.
    Mvh Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...