tisdag 29 oktober 2013

En dag på landet



I slutet på juni var vi bjudna till vår svärdotters familjegård. Det väckte barndomsminnen till liv igen, minnen från 50-talet då allt kändes så lugnt och tryggt och enkelt. När vi klev in på gårdsplanen fick jag känslan av att tiden hade stått still här. Som om någon hade lämnat gården och låtit allt stå kvar i många årtionden, precis som det var. Så orört och genuint! Så härligt!




Jag tycker att det påminner om bilder från någon barnbok.
Hade faktiskt inte alls blivit förvånad om gubben Pettson kommit gåendes över gårdsplanen med sin katt.


Läckra detaljer!





Åh, Lupiner! Vad är somrigare än lupiner på en äng?

Pioner, inte så dumt det heller!

Vacker vy över ängarna!

Oliver njöt i fulla drag av dagen!


Charmigt!



Ja, nu sitter jag här och väntar på stormen Simone, om den nu kommer ända hit!
Maken och jag har plockat in allt som kan blåsa iväg utomhus, som paviljongtaket, krukor med ljung, vattenkannor och annat lösöre. Vi plockade in det mesta förra veckan, så nu var det inte så mycket kvar.
Medan jag väntar på stormen passade jag på att kika i bildarkivet och fann dagens bilder. 
Jag blir så glad när jag tänker på sol och sommar.
Fast det just idag känns lite avlägset, så är det lite som ett löfte om kommande somrar och det piggar upp lite.

Ha det så gott i höstrusket!
Kram Titti





2 kommentarer:

  1. Ja men visst är det detta som håller en vid liv under vinterhalvåret.
    Härlig dag ni ser ut att ha haft,
    Ha en fin dag i morgon med.
    Kram Meta


    SvaraRadera
  2. Et herlig sted!
    Og så flott med sommerminner..i bilder...det er fint å ha når det blir vinter og en føler våren er sååå langt unna:)
    Fin kveld til deg:))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...