onsdag 9 oktober 2013

Storstädning


Idag har jag varit riktigt duktig! Om jag får säga det själv. Trots ledvärk och rungande hosta har jag plockat in allt pynt från trädgården och skurat av alla krukor och redskap. Nästan alla trädgårdsmöbler är undanställda för vintern och dammpumpar och annat har fått sin plats i källaren, här kom maken lägligt hem och hjälpte mig.  Alla äpplen är nerplockade och de första rödbetorna är uppgrävda. Nu återstår att gräva gropar för rosorna som är beställda från Flora Linnea. De ska i jorden så fort de kommer, troligen i slutet på veckan.

Det är så skönt när alla krukor är skurade och undanställda för vintern.

Imorgon vankas det paj med rödbetor och chevre-ost....mums!

Utsikt från köksfönstret, härliga, glödande höstfärger som gör en glad!





Höstsilveraxet har börjat blomma!

Fler seglivade växter som inte ger sig ännu!


Klematis Voluceau

Mr Jack frost, lika snygg som vanligt!

Relaxskylten är nerplockad.

Bara några småsaker kvar att göra, sen är det tid 
att säga godnatt till trädgården.


Kram Titti

4 kommentarer:

  1. Ojoj, som du har vinterfixat. Bra jobbat trots värk.
    Här ramlar äpplena ner av sig själv så de slipper jag iaf plocka (iaf från träden) ;)

    Så skönt att ha en Madeiraresa att se fram emot i vinter. Det lät spännande. Hoppas du berättar mer om den framöver.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Va duktig du har varit.
    Jag har plockat in en del saker, men det är fortfarande saker kvar att göra.
    Ha en fin torsdagkväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så flink du har vært!
    Deilig å få ordnet og ryddet inn før være blir ille:)
    Og så flotte høstfarger fra kjøkkenvinduet ditt...OG nydelige foto ellers også:)
    Ønsker en fin kveld:))

    SvaraRadera
  4. Vad duktigt du har jobbat på trots att du inte är riktigt pigg.
    Du har så fint i din trädgård och superläckert pynt.
    Min kompis fick sina Rosor från Flora Linnea i går så dom är nog på väg även till dig :=)

    Krya på dig och trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...