måndag 7 oktober 2013

Vackert men vemodigt


Nu håller trädgården på att byta skepnad. Scenbyte, nya kläder, den stora showen är igång. Vackert? Javisst!











Men också rysligt vemodigt!

Det är inte så här jag vill se min trädgård!
För varje litet blad som dalar ner så dalar också min sinnesstämning.
Deppigt värre!

Men så minns jag plötsligt....
att en trädgårdsresa till Madeira hägrar där framme i vintertiden....
och då känns det genast lite bättre igen.

Ha en skön höstvecka!
Kram Titti






7 kommentarer:

  1. Å, blir det Madeira med Rosebud´s Tours? Då får du trevligt!
    Glöm inte besöka Presidentens trädgård i närheten av hotellet, den är riktigt fin!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Sån tur att du har Madeira framför dig när det känns så vemodigt. Madeira är otroligt fint!
    Ha en bra vecka du med!

    SvaraRadera
  3. Jeg er så enig med deg, for høsten er ikke min favorittårstid for å si det sånn... Men vi må bare komme oss igjennom denne vinteren også, og du er jo kjempeheldig som skal til Madeira! Vakre bilder fra hagen din.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Vemodig, ja!! Men ikke så lenge til våren når du attpåtil har en tur til Madeira i sikte :) Fine høstbilder da :)

    SvaraRadera
  5. Visst är det vackra färger på hösten, men sorgligt att det fina tar slut snart. Madeira är en riktig pärla för växtälskare, något att se fram emot. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...