fredag 22 november 2013

Blommig Fredag-Master Garden


Master-garden...Master garden ...ja vad är det egentligen. Blev lite förvirrad när jag läste temat för dagens Blommiga Fredag. Jag måste erkänna att jag inte riktigt har koll på exakt vad det innebär. Vem bestämmer vad som är en Master-garden och exakt vad ingår i begreppet?  Har Googlat lite och blev inte ett dugg klokare för det! Nu sitter jag här med gråa hår och funderar så det knakar! 




Måste det vara en stor trädgård för att vara en Master garden?
I så fall kanske någon av Enköpings Parker kunde duga.
Nu är ju inte alla Enköpings parker så stora, en del är ju bara små fickparker 
men de är ju designade av stora mästare
Tex. Piet Oudolf och Co


En annan mästare har skapat den här trädgården på Wij Trädgårdar
Skogens Trädgård av Ulf Nordfjell.


En lite mindre trädgård som vi besökte i somras, Lindbro i Sköldinge.
Birgitta och Håkan Stenströms vackra trädgård.
Även den är en master garden, enligt min mening.
Underbart vacker och med fantastiska stensättningar.



Men jag tror att en master garden kan vara ännu mindre.
Så liten att den får plats i en te-kopp!


Som den här lilla miniträdgården som jag "designade" i höstas när en lunginflammation hindrade mig från att vara ute i min egen trädgård.


Den har nu stått på köksbänken i 2 månader och är lika fin fortfarande.
Snacka om master garden!


Ja det var mina funderingar kring det här med master garden.
Vill ni veta vad det verkligen är för något så kanske ni kan få reda på det genom att kika in här!


Ha en skön helg!
Kram Titti





26 kommentarer:

  1. :-) vilken härlig tolkning och fina trädgårdat. Din mini trädgård är ju bara för fin.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ja, dette var en fin tolkning! Koppen med den lille hagen var utrolig søt! Jeg har heller ikke helt funnet ut hva dette er for noe, så jeg får litt grå hår av dette emnet jeg også ;-)
    God helg!

    Klem Marit

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Din lilla tekoppsträdgård var ju helt underbar! Det verkar som om vad som är en mästarträdgård finns i betraktarens öga, och du har hittat exempel på riktiga guldkorn!
    Ha en toppenfredag!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Beautiful are your garden photos!

    SvaraRadera
  5. Verkligen många fina trädgårdar, har också svårt för temat idag få se om jag kan lösa det.
    ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jag hade precis samma problem som dig,visste inte riktigt vad det är och blev inte heller klokare av att googla. Tycker du tolkat det väldigt bra och kul att se bilder därifrå.
    Trevlig helg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Vattenblänket från Wijs trädgårdar är så fantastiskt läckert. Flera fina inspirationsbilder... Men din egna lilla master garden tar ändå priset i all sin lekfullhet. Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. Hi, hi ... du har nästan samma inledning på ditt inlägg som jag. Fast sedan blev det helt olika tolkningar, visst är det kul. Härliga bilder från härliga trädgårdar men jag tror ändå din lilla miniträdgård tar priset. Så himla söt, och snygg! Vore jag teskedsgumman skulle jag sitta där jämt :)

    Ha en fin helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  9. Vilken otroligt fin tolkning av temat.
    Din mastergarden i tekoppen är outstanding.
    Du är riktigt kreativ.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  10. En underbar tolkning av temat!! Å din lilla master garden var för söt:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  11. Det håller jag med om- vad som är en master garden avgör var och en själv. Fin liten mini master garden!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Tekoppen var helt underbar.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  13. For en utrolig søt liten hage du har skapt i tekoppen. Så kreativt!

    SvaraRadera
  14. Åh, vilken underbar liten miniträdgård du har pysslat ihop!

    SvaraRadera
  15. Älskar vimpelspelet i din miniträdgård!!! :)

    SvaraRadera
  16. Hahaha, vilken söt mastergarden! Onekligen låter ordet mastergarden som något stort...men det ligger i betraktarens ögon som sagt :)
    Ha en skön kväll!/Anna

    SvaraRadera
  17. Otroligt fin och finurlig master garden! :-)

    SvaraRadera
  18. Härlig tolkning!! Fina bilder!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  19. Vi bestemmer nok selv...
    Flotte eksempler, ikke minst den i tekoppen :-D

    SvaraRadera
  20. Härlig tolkning! Ja, och den där tekoppsträdgården är härlig och får mig att le... =o)
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  21. Tur att vi är fler som stod frågande inför veckans tema ;)
    Vilken söt "master mini garden" du gjort. Supersöt!

    Ha en fin söndagkväll!

    SvaraRadera
  22. Hvilken herlig tolkning Titti! Vinneren er den lille mini-master-garden! Helt herlig. Skulle gjerne sittet i den deilige solstolen der:));)

    SvaraRadera
  23. Jaa, vad gör man inte när man inte kan vara ute i sin egen trädgård...?
    Makalös fin är den, din perfekta lilla Master Garden :)

    Kram och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  24. Men, åh, din lilla tekoppsträdgård var ju hur fin som helst! Tack för att du visade den och fick mig att le så här på kvällskvisten.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  25. Tack för fina ord på min blogg och så roligt att hitta hit! Ursöt tekoppsträdgård! /Karin

    SvaraRadera
  26. En master-garden är säkert vad man gör den till och man är ju själv mästare i sin egen trädgård./Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...