lördag 28 december 2013

A place in the Sun-Home or away?


Madeira-resan fortsätter att spöka i våra hjärnor. Maken har på allvar börjat fundera på att skaffa hus därnere när han går i pension om drygt ett år. Det finns mycket att välja på...

Kanske det här...om man vill ha det stort och pampigt...

Eller om man är lite mer blygsam av naturen, då kanske den här lilla stugan skulle kunna funka. Visserligen är det bara en en-rummare, men om man inte är hemma så ofta så gör det nog inte så mycket. Men det kanske blir trångt när släkten kommer på besök!

Eller den här tjusiga villan med öppen planlösning...väldigt öppen skulle man kunna säga. Men vilken utsikt!

Själv flyttar jag nog hellre till England. 
Man har väl sett på Escape to the Country på tv!

Ha en skön helg!
Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Åh, men jag förstår honom! :) Madeira verkar härligt såhär års.
    Ni får ha ett hus på Madeira, ett litet lantgods med tillhörande trädgård/park i England och så nån gång däremellan en stund i huset i Sverige ;). Det är inte så dumt att drömma lite, i synnerhet inte framför Escape to the country :). Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det høres fristende ut, ja! Det er nok et flott sted å bo, men England er nok bedre.
    Men jeg blir nok boende her likevel :)
    Ha en fin helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Att bo i ett varmare klimat är ju drömmen med stort D!
    God fortsättning!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också titta på dom engelska programmen och jag skulle välja Engelska landsbygden om jag skulle flytta, trots regnen. Det ser ut att vara jättefina områden och det är inspirerande att se alla fina trädgårdar. Men vi stannar nog hemmavid, jag vill inte gärna börja om igen med allt. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  5. Har precis hittat till din blogg.
    Och jag tackar för resan till Maderia som du fick mig att återuppleva genom bilderna.
    Jo visst är det en vacker plats.
    Och Kamelia-träden i Blandys Garden blommade något otroligt när vi var där i mars månad.
    Jag var helt betagen o bara stönade högt, men även maken som inte är så intresserad av blommor, även han var imponerad av dom.
    Även jag tittar på dom engelska programmen o njuter av dom vackra vyerna som visas men jag tror nog ändå att vi stannar hemma i Halmstad.

    Hälsningar
    Britt

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du hittade hit, Britt, och välkommen! Kameliaträden stod i knopp när vi var där men några blommor hade slagit ut här och var. Måste vara underbart när de blommar som bäst. Vi måste nog åka dit på våren nästa gång. Blandys garden var nog den vackraste trädgård jag sett, lätt att bli betagen av den/ Titti

    SvaraRadera
  7. Vet du vad, Titti? När jag såg dina bilder, påminner de otroligt mycket om resan jag gjorde till Azorerna för några år sedan....där ser det snarlikt ut som på Madiera...blev lite sugen för en återtripp, men har nu andra planer...mer om det längre fram...
    Önskar dig och de dina en god fortsättning.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. God fortsättning! När man tittar ut just nu så förstår jag din makes tankar ;-)

    kram / Therése

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...