lördag 14 december 2013

Jardim da Senhora- Blandýs Garden


Jardim da Senhora, eller damens trädgård ligger längst ner i Blandýs garden. Även här möts man av en vacker gång kantad av vackra träd och perenner.
Här finns en rosenträdgård, en formklippt trädgård och en lite vildare del. Vi blev helt förälskade i den här delen av trädgården, för varje steg man tog kändes det som ett varmt lugn fyllde kroppen och våra ögon slukade girigt allt det vackra. Här fanns ett litet te-hus där vi intog te och kaka.

















Ja det här var några av alla hundratals bilder jag tog på Blandýs.
Förmodligen kommer ni få höra mer om den längre fram för vi blev helt betagna av den här trädgården.
Man fick en känsla av att man ville stanna kvar där för all framtid.
Fast då hade jag nog saknat barn och barnbarn.
Men vi lämnade Blandýs lite motvilligt.
Vi lovade oss själva att vi snart skulle komma tillbaka hit, kanske redan till våren, när de Afrikanska liljorna börjar blomma i allén.

Ett stort tack till Kristina med bloggen Kristinas oas som tipsade oss om Blandýs garden. 

Ha det så gott!
Kram Titti



3 kommentarer:

  1. Halå där! Visst är det makalöst vackert på Madeira? Man kan nog aldrig se sig mätt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vi va å hälsa på idag. Både blommor och fiskar mår bra. //Kram sonen.

    SvaraRadera
  3. Så glad att ni tyckte om trädgården! Nu är det några år sedan vi var på Madeira, men just Blandys lämnar mig inte, jag tänker ofta på den när jag vill frammana ett inre lugn. Så vacker och så rofylld.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...