lördag 14 december 2013

Palatsträdgården i Monte



















Ja, så kom vi till Monte till slut! Trädgården ligger otroligt vackert strax ovanför Funchal. Det är en tropisk trädgård som är full av grottor, fontäner, dammar med Koi och japanska tempel. 
Det var inte riktigt säsong just nu, förmodligen kommer trädgården mer till sin rätt på våren när allt blommar.
Vi tyckte att man dekorerat trädgården på ett märkligt sätt.
Man hade blandat antik, orientalisk konst med modern konst i geometriska former och blandningen blev lite underlig.
Men själva trädgården var vacker och frodig.

Jag kände mig så modig som vågade åka linbanan upp.
När vi kom ner till Funchal igen tyckte maken att jag gjort mig förtjänt av en belöning och den fick jag på Ritz.


Strawberry Cheesecake och kaffe....mums!
Gissa om jag njöt.

I morgon blir det Levada-vandring.

Kram Titti






4 kommentarer:

  1. Håller med dig men trädgården i sig tycker jag är så himla spännande.
    Jag tyckte det var fint med allt grönt. Visst var du modig som åkte linbananan upp åkte du inte korgarna ner?
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det fanns inga slädar just denna dag. Vet inte varför...så vi fick ta linbanan ner igen. Men jag tror att jag var lika glad för det:-)

      Radera
  2. Åh, så vackert alltihop! Speciellt det röda. Jag är ju en "sucker" för rött i kombination med allt det gröna. Så underbart! Lyckans dig som får åka på den här resan. Hoppas att du njuter för fullt!
    Kram, Eira

    SvaraRadera
  3. Tack för dessa underbara bilder! Det känns nästan som om jag vore med dig där ;)! /Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...