måndag 2 december 2013

Saknar ljuset...


Nu är vi inne i den mörkaste perioden på året! Jag trivs inte alls och lever i dåtid, eller kanske framtid...men absolut inte i nutid. Nutid är kallt, mörkt och trist! 
Jag saknar sommarljuset som sakta silar in genom fönstret...



Jag saknar tiden då altandörren stod öppen hela dagarna, och man hörde fågelkvittret utanför...


jag saknar mina Fuchsior...


jag saknar mina trädgårdskompisar...


jag saknar morgonkaffet i lusthuset...


jag saknar att få gå barfota längs gräsgångarna och känna dofterna från trädgården...


och att få sitta en stund på bänken och filosofera över livet...


Jag saknar att få pyssla i det solvarma växthuset...


eller att få sitta en stund i skuggan utanför...


jag saknar mina Hostor...


och att få ligga och slumra i hängmattan...


eller att sitta och slöa en stund på bryggan och lyssna på porlandet från bäcken...


saknar att få gå ut och plocka blommor...


Ja det är nog helt enkelt så att jag saknar hela min trädgård, från Paradisbusken till minsta lilla ogräs.
Livet är trist utan trädgård!


Men en av årets stora trädgårdshändelser ligger fortfarande framför oss.
Men det får ni veta mer om längre fram.
Ha det gott så länge!

Kram Titti

8 kommentarer:

  1. Förstår din saknad till fullo....snart vänder det och ljuset kommer tillbaka....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt trädgård du har! Fantastiska bilder som visar allt fint som gör att jag förstår precis hur du känner.
    Visst är det tur att vi kan gå tillbaka i tiden och njuta av hur det var:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg, for jeg savner hagen jeg også. Denne tiden av året er bare trist...
    Vi får trøste oss med at det er ikke lenge til solen snur og det sakte, men sikkert går mot lysere tider!

    Ha en fin uke!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. OHH vad jag längtar dit jag med. det är inte undra på att du längtar som har det så vackert i din trädgård. men du det är bara några månader kvar....hihi
    ha en fin vecka trotts allt.
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Håller med till fullo! Din trädgård verkar fantastisk! Kram

    SvaraRadera
  6. Hei! I hvert fall er disse bildene fra hagen din en stor trøst. Nydelige. Denne årstiden er langt fra min favorittårstid. Jeg prøver å fokusere på at snart snur sola. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder! Och jag håller med dig, det är så trist den här årstiden. Fast kanske behövs trädgårdsvilan ändå? Till att samla kraft och energi inför kommande säsong. Blir längtan för svår får du trösta dig med några bilder ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  8. Jag försöker att leva i nuet och det funkar rätt bra. ... Kan inte låta bli att tycka att dina bilder är förtjusande. ..nästan så att även jag längtar till våren.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...