torsdag 23 januari 2014

Att hälsa på hos Bosse...


....har blivit tradition i vår familj. Varje år vallfärdar vi dit ett antal gånger, för att njuta, för att äta, för att handla växter och för att hälsa på Bosse.
Bosse själv hälsar alltid så glatt på min man, men mig hälsar han aldrig på!
Det har föranlett min man att benämna honom som " min kompis Bosse".
Så när vi ska till Slottsträdgården Ullriksdal så säger min man...hördudu, ska vi ta och åka och hälsa på min kompis Bosse? Och på det svarar jag alltid...visst älskling! För ett härligare ställe än det får man leta efter även om jag är litet stött i kanten för att Bosse inte vill kännas vid mig, jag som är så trevlig:-) 
Men när jag väl kommer dit så glömmer jag snabbt alla sårade känslor.































Efter att ha ätit deras goda buffé så är man mätt och glad.
Man känner sig alltid upp-piggad och inspirerad när man åker hem igen och bilen brukar vara full av trevligheter till den egna täppan.
Jag tror att det börjar bli dags snart att hälsa på Bosse!

Ha det så gott!
Kram Titti

Ps: Min kompis Bosse är förstås Bosse Rappne om någon nu undrar.
Honom kan man träffa på Slottsträdgården Ullriksdal.




10 kommentarer:

  1. Låter som en toppen utflykt! Fast den där Bosse kunde väl hälsa...fast vem skulle inte glömma en sådan bagatell efter att gått där och frossat i allt vackert ...och gott också tydligen;)
    Tack för inspirerande bilder. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Mmm, det blir ett par vändor till Bosse varje år fast jag brukar inte handla så mycket där.

    Men massa inspiration får man!
    Sen tar jag oftast den inspirationen och åker ytterligare ett par mil norrut till Åkersberga Växtförsäljning där det är fint och växterna säkert 30% billigare :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. En kanske dum fråga - men vem är Bosse? Honom skulle jag också vilja besöka, eller hans trädgård iallafall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bosse...är Bosse Rappne på Slottsträdgården Ullriksdal , förlåt, trodde alla kände honom, var kanske lite otydlig där! / Titti

      Radera
  4. Dit skulle jag kunna åka varje dag om jag hade lite närmare(det är nog tur att det tar 4 tim) Själv har jag bara lyckats att se Bosse en gång av alla jag varit där, Han väljer nog sina vänner. hihih.
    ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så flott det var der! Der skulle jeg gjerne ha vært en tur :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Har varit där en gång och lunchen var helt fantasisk. Träffade dock inte din mans kompis Bosse. Jag tror han är blyg för kvinnor, det är anledningen/Anita

    SvaraRadera
  7. Ett härligt ställe, men jag är inte där så ofta. Men något besök per säsong blir det i alla fall:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilken en den där Bosse. Att göra skillnad på folk och folk! Hmm...
    Kanske är han blyg som någon skrev eller så märker han att du kan mer än vad han kan. Och då blir han rädd. Män blir ofta det ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  9. Tänk att jag har aldrig varit där på sommaren. Bara på vintern.
    Jag får väl åka och hälsa på din mans kompis Bosse till sommaren.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...