fredag 24 januari 2014

Blommig fredag-Sommarens bästa bild


Nu har jag suttit och funderat en lång stund. Bästa bild....en enda bild...det går nog inte inser jag, efter att ha rotat igenom alla tusentals bilder från i somras. Jag har beslutat mig för att dela in bilderna i kategorier och göra min egen lilla Oscarsgala. Alltså en bild för varje kategori.


Bästa kvinnliga huvudroll:
Dagliljan Rosa
xxxxx
Motivering:
Maken till skönhet får man leta efter, alltid lika välklädd
alltid en glänsande stjärna utan divalater.

Bästa manliga huvudroll:
Rosen Alexander
xxxxx
Motivering:
En riktig snygging
doftar härligt
Underbar färg

Bästa kvinnliga biroll:
Sommarljus Rosyjane
xxxxx
Motivering:
En blyg liten primadonna
makalöst vacker i all sin enkelhet.


Bästa manliga biroll:
Oliver
xxxxx
Motivering:
Följer alltid sin matte i hälarna
otroligt söt när han hjälper matte att sprida ut gödsel i rabatterna
expert på att hålla luftrummet tomt på fåglar
och på att jaga bort alla stygga katter
en herre med mycket hår på bröstet!

Bästa stunt:
Palle Padda
xxxxx
Motivering:
En orädd herre som vågar sitt liv för en riktigt bra bild.

Bästa specialeffekter:
Mårbacka in the greenhouse
xxxxx
Motivering:
Rafflande snygga bakgrundseffekter med 
rinnande vatten.

Bästa kostym:
Törnrosas kjortel
xxxxx
Motivering:
Kläd-design på hög nivå som
får modehusen i Paris att blekna


Bästa smink:
Rosenvialen
xxxxx
Motivering:
Vilken färg...ohlala!

Bästa scenografi:
Fuchsia
i samarbete med trädgårdens myror
xxxxx
Motivering:
Balett när den är som bäst
Snyggt upplägg med myror på kjolarna

Bästa skräckfilm:
Rålle rådjur
xxxxx
Motivering:
Riktigt otäck rysare
Man darrar av skräck när han varit i farten


Bästa klippning:
Gräsmattan
xxxxx
Motivering:
Rasande välklippt och grön

Bästa ljus-sättning:
Nävan Rozanne
xxxxx
Motivering:
Fantastiskt vacker dam 
i motljuset kommer hon verkligen till sin rätt

Bästa ljud:
Humlerabatten
xxxxx
Motivering:
Underbart med humlesurr

Bästa sång:
Grodan på bryggan
xxxxx
Motivering:
Han gör det han är bäst på
Sounds of Silence

Bästa regi:
Makens gamla avlagda kängor
xxxxx
Motivering:
Den här regissören kommer att gå långt!!!

Bästa utländska bild:
Damens trädgård, Blandys garden, Madeira
xxxxx
Motivering:
Ljuvligt, fridfullt och vansinnigt vackert!

Kika gärna in här så får ni se flera underbara sommarbilder!

Ha en skön helg!
Kram Titti






29 kommentarer:

  1. Vilken underbar tolkning utav temat....härliga bilder och underfundig text....tack för underhållningen....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Jag ler mig igenom hela ditt inlägg! Fyndigt av dig och jättevackra bilder. Vad får blommorna i stället för en Oscarsstatyett? Lite extra gödning kanske ;) /Anette

    SvaraRadera
  3. Sån kul idé, och värdiga vinnare i varje kategori. Fast jag hade nog gett priset för bästa manliga huvudroll till Oliver. Så söt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Rolig idé och fyndiga texter, läste med ett leende - tack för det!

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Lätt att välja en bild var det då sannerligen inte! Tycker din egen lilla Oscarsgala med växter och djur var en fiffig lösning.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken fyndig tolkning som jag läste med glädje! =oD
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Håller fullständigt med dig det blev flera även hos mig, Kängorna gillade jag mest hihi. Ha en fin dag jag njuter av dina fina bilder
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Jag har alltid velat vara med på en oscarsgala, och nu fick jag ju det. Och vilka kändisar jag fick frotera mig med!
    Härliga bilder! Både de vackra och de som är fulla med humor!
    Ha en toppenhelg!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart inlägg med välförtjänta nomineringar!
    Charmigt!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. :D DU får en Oscar för bästa tolkning av Blommig fredag!Underbart!

    SvaraRadera
  11. Bästa finaste och roligaste tolkningen!!
    Ha en underbar helg:)

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt inlägg det får mig att dra på smilbanden.
    Du är verkligen dagens vinnare

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  13. Utrolig bra utdeling!
    Falt litt for den kvinnelige hovedrollen :-)

    SvaraRadera
  14. Så mycket vackert! Och vad skönt att få drömma lite sommardrömmar! Kram!

    SvaraRadera
  15. Underbart, äntligen fick jag komma på Oscarsgalan! Och vilken gala sen, jag tycker alla är värda sina pris! Tack för underhållningen!
    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  16. Utrolig bra valg! Fantastiske bilder du viser :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  17. Haha! Det var en härlig läsning! Och bilderna gjorde mig nyfiken på din trädgård. Så fint det verkar.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Vilken underbart och roligt inlägg på dagens tema..Den gala förställningen var inte dåligt att få vara med på..alla tycker jag var värda sitt pris:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  19. Kreativ tolkning och en söt vovve!

    SvaraRadera
  20. Tack för den härliga kavalkaden av sommarfavoriter. Vilken fantastisk trädgård du har!

    SvaraRadera
  21. Herlig og kreativ tolkning:) Du fikk vist frem så mange vakre favoritter. Umulig å velge, men må si jeg falt ekstra for Dagliljen:)

    SvaraRadera
  22. Heeeelt Underbart! Här sitter jag i
    soffan snart kl 11 en fredagskväll och gapskrattar i min ensamhet! FY sjutton vad bra!
    Titti, tack för det!

    Bästa skräckfilm:
    Rålle rådjur..... Underbart :D

    Kram och ha en skön helg !

    Hoppas att vi kan träffas framöver :)

    SvaraRadera
  23. Och givetvis går priset för bästa tolkning till.......... Titti!
    Motivering: En tolkning som går utanför ramarna på ett positivt sätt och lyfter temat till oanade höjder..;)
    Trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  24. Jeg slutter meg til Hällan over, og applauderer :) Dette var morsomt å lese og vakkert å se på. Jeg skulle ønske du hadde enda flere kategorier, så herlig var dette :)

    SvaraRadera
  25. Så rolig tema du hittat på. Rolle rådjur, Palle padda, Oliver, m.fl. Vad glad jag är att ha fått vara med denna Oscarsgala! Här är det verkligen hjärtat som bestämmer vinnarna i de olika kategorierna i stället för vilken som ger mest kassaklirr ;<)! . Underbart inlägg! /Anja

    SvaraRadera
  26. Alla bilderna är fantastiskt fina. Texten till gjorde det ännu bättre.

    SvaraRadera
  27. Haha, vad kul. Synnerligen smart och kreativ tolkning! Och vacker så klart. Alla nomineringar och bilder är kul men stunten är min favorit!

    Underbart!

    SvaraRadera
  28. Det var en fin blandning av 'bästa bilden'. Det är svårt att välja så då är det bäst att ta med alla, kul inslag. Ha en fin vecka/Carita

    SvaraRadera
  29. Smart tolkning och fina bilder :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...