fredag 10 januari 2014

Blommig Fredag-Trädgård 2014


Just idag längtar jag mer än vanligt till sommaren. Har arbetat några nätter och inte sett dagsljus på flera dygn, ute är det grått och snöslask. Men att drömma om sommaren som kommer genom att blicka tillbaka till sommaren som gick ger mig energi och livsglädje. Som en slags vitamininjektion för den levnadströtte!

Den här vyn gillar jag. Här sitter vi och fikar varje dag under sommaren.
Härifrån ser man dammen och fiskarna. Det är så mysigt när småfåglarna kommer för att bada i dammen, man ser hur de njuter av det svala vattnet. 



Det är också mysigt att kunna pyssla i växthuset och att plocka en och annan solvarm körsbärstomat eller en syrlig Physalis, stoppa den i munnen....och bara njuta!


Underbart att njuta av sommarblommorna....






Vi älskar vår lilla brygga! Här är det så skönt att sitta i skuggan och kika ut över innergården.




Men det går ju inte an att sitta och lata sig hela sommaren...lite trädgårdsarbete blir det ju förstås men framförallt så måste man få ny inspiration och vad är bättre än att åka runt och kika på andras trädgårdar.


Bergianska  Trädgården i Stockholm

Enköpings parker




Ett besök på Wij trädgårdar i Augusti hann vi också med.
Vi blev helt förälskade i den här ängen med solrosor.

Några mysiga plantskolor måste man ju också planera in.
Förra sommaren hittade vi en jätte-mysig liten plantskola.
Norrby Trädgård i Trollbäcken.


Och här på Garden Aquatica kan man gå länge och njuta...

Det här fina miniväxthuset drömmer jag fortfarande om, men prislappen var inte alls rolig.
8.000 kr...det kan man ju nästan få ett riktigt växthus för!


Några privata trädgårdar brukar vi besöka varje år.
I år var det Lindbro som vi fick njuta av.
Suck...så vackert!




Men det är ganska skönt när man kommer hem från utflykterna.
Älskar att stå i köksfönstret och kika ut på Summersnow som klänger på spaljén.
Det händer att jag bränner vid maten för att jag står här och drömmer!


Jag älskar att bara strosa omkring längst gräsgångarna, lyssna på fåglarna, rycka upp ett ogräs, sätta mig en stund och filosofera över livet.



Jag hoppas att vi ska få pynta och fixa i trädgården i år också...







  Och gå ut och fika...


Vi ska njuta av djurlivet i trädgården...

...men vissa djurarter kommer jag att vilja förpassa dit de hör hemma grrrrr....

Några nya projekt är planerade för 2014.
Men i stort sett ska vi bara njuta av sommaren, precis som vi gjorde förra året!

Det här blev både Juli och Augusti och Blommig Fredag i ett och samma inlägg!
När man är så här trött får man hushålla med krafterna:-)

Ha en riktigt skön helg!
Kram Titti






14 kommentarer:

  1. Håller verkligen med om att vissa djurarter passar bäst i boxen och på väggen!! Så mycket fint och inspirerande du bjuder på, det ser så mysigt ut med dammen, bryggan och växthuset!
    Trevlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh, va fin er trädgård är! Bryggan var ju urläcker!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar till sommaren, när man ser dina bilder så är det inte svårt! Ni har så fint!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilken fin trädgård du har! Så snyggt med bryggan, och ditt växthus är underbart.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken inspirerande blogg!! Vilken fin trädgård du har - jisses vilken energikick jag fick så här på lördagsmorgonen. Dig kommer jag absolut att följa / Anita

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att man får följa med och njuta av dina underbara bilder...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder som jag vill promenera in i. Så vacker damm ni har! Ja, och bryggan...Oj! Nu får gärna tiden gå fort så att vi snart kan njuta utomhus igen.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Underbara och inspirerande bilder. Bryggan med dammen; förstår att ni använder det området mycket - vackert. Inställningen - njuta i stora doser är också skön.

    Ha en skön helg! Carina

    SvaraRadera
  9. Visst behöver man inspiration utifrån. Fast du har mycket fint du kan njuta av på hemma plan! Vackert litet växthus men väldigt dyrt:/
    Tack för alla inspirerande bilder!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Wow, så mycket vackert du bjuder på!
    I sommar ska jag också åka till Wij, jag har ju inte alls långt dit.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Ett helt underbart inlägg och mycket ögongodis.Wow! Trevlig helg! hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  12. Hagen din er så vakker! Jeg blir helt betatt når jeg ser dine flotte bilder fea i sommer. Litt nytt må en gjøre hver sommer, for det er jo noe en drømmer om og planlegger om vinteren. Ha det godt!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  13. Vilken fin söndagsmorgonutflykt jag fick! Kanske 2014 blir lika fint som fjolåret... :)

    SvaraRadera
  14. Du har så fin trädgård. Med många blickfång. Gillar den!
    Så fint också att ha växthuset "vid husknuten" och inte mitt i trädgården. Annorlunda och smart lösning!

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...