måndag 20 januari 2014

Färgstarkt


Sitter just nu och planerar för sommarens blommor. En del fröer är redan köpta men jag är inte helt klar med planeringen ännu. För att få lite inspiration satt jag och kikade på bilder från i somras när vi var i Enköping. En av parkerna var ovanligt färgstark. Vilken energi-kick man får av de här eldiga färgerna!


Den här cigarett-liknande växten var helt ny för mig.
Den heter Cuphea Ignea "coan"
eller Cigarettglöd.
Jag är emot rökdon av alla slag men den här lilla blomman skulle jag mer än gärna ha i min trädgård i sommar.
Hittade den hos Impecta , men tyvärr var den slutsåld redan.
Snyft!!!




Vi såg många Begonior i rabatterna förra sommaren. Jag tror att det kommer starkt i år. Kanske skulle man satsa på några själv också.
Har inte haft Begonior sedan slutet på 80-talet, kul att de blir populära igen.



Idag tittade solen fram i några minuter, jag hade nästan glömt hur den såg ut!
Det har varit en ovanligt mörk och mulen vinter i år. Härligt att sitta och drömma sig bort en stund.

Kram Titti


6 kommentarer:

  1. Oj oj, det var litt av et fargesjokk på morgenen her som du byr på :-) Flotte bilder!
    Ja, det er lenge siden det var sol her også, det er så en nesten lurer på om den har blitt borte...

    Ha en fin dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Bor man i Enköping behöver man knappt ha en blomsterträdgård. det går att njuta varje dag i alla deras vackra parker.
    ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Just Enköping är ju berömt för sina fina planteringar. Sådär fint skulle jag också vilja ha. Den sortens "rökdon" är helt OK.

    SvaraRadera
  4. Ja vilken energikick! Begonior är dessvärre körda hos mig. Rådjuren knipsar dom längs med marken här :(

    SvaraRadera
  5. många fina färg kombos
    som jag ska ta efter lite in min nya rabatt
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder! Jag var aldrig i ENköping förra sommaren - förstår att jag gick miste om något när jag ser detta.
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...