söndag 19 januari 2014

Hjälp för småfåglarna


Nu har de 3 små övernattningsbon som jag beställde från Vivara kommit. Jag såg de hos Helen med bloggen Tankar om och från min trädgård och blev så förtjust i dem. Jag hann knappt hänga upp dem i trädet så var ett 10-tal småfåglar där och inspekterade. Jag köpte lite bomaterial också så att de får det riktigt varmt och gott därinne. Verkar riktigt populärt.



En ensam Koltrast sitter i trädet och kurar, kanske sitter han och önskar att han vore en liten Talgoxe så att han kunde få plats i ett av de fina övernattningsbon som vi hängt upp.

Ha en skön Söndagseftermiddag!
Kram Titti

3 kommentarer:

  1. Så fina små nattbon hoppas fåglarna uppskattar dom, det borde dom iaf. Stackars koltrasten som inte får plats. Jag måste prova att pyssla ihop några bon till våra fågelvänner nu när det är så kallt här.
    Ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera
  2. Så fina övernattningsbon! Det har jag aldrig sett tidigare och inte ens kommit på tanken att man kan göra....det tål att funderas på...hmm...Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Underbara små nattlogin och jag var tvungen att härma dig :-) Har nu beställt 3 st och en foderautomat till min ekorre. Tack för tipset!

    Kram / Therése

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...