lördag 4 januari 2014

Mars månad anno 2013


Mars kom och gick. Snö och kyla fortsatte hålla oss i järngrepp. För varje dag så ökade längtan efter våren och fler och fler vårblommor inhandlades för att vi inte skulle deppa ihop helt och hållet. På många trädgårdsbloggar kunde man läsa om frustrationen över det kalla vädret och kylan som inte ville ge med sig.



Men inomhus hade vi det varmt och skönt. Ända tills vår värmepump gick sönder. Då var det så lagom roligt. Men innan dess så hade vi det rätt skönt inomhus.
Vårlekarna fortsatte, det pyntades med tulpaner och självlysande fjärilar.




Första vårtecknet tittade upp invid husväggen, där snön hade tinat lite.
Och i köket började novemberkaktusen att blomma en andra gång.



Årets första trädgårdshändelse, själva startskottet för trädgårdssäsongen var trädgårdsmässan i Kista.
Även om den inte är så stor så fyller den en viktig funktion för alla ivriga trädgårdsälskare. Man får en liten föraning om vårens ankomst.





I mars fick jag en ny kamera av maken. Det tog ett tag innan jag lärde mig alla finesserna.
Jag sprang runt i huset och tränade lite, fotade möbler, blommor, barnbarn och hund.




Men utanför fanns kylan kvar hela månaden.





Mars månad gick fort, vi var sysselsatta med att ta hand om alla frösådderna som belamrade matsalen.



Men visst var vi trötta på vintern!

Jag skrek ut min vånda

Ge mig vår...annars!
Men inte kom det nån vår inte!

Det visade sig att det skulle dröja länge innan fröken vår behagade komma det året.

Kram Titti



2 kommentarer:

  1. Ja, mars månad 2013 var verkligen en prövning både för oss trädgårdsnördar och växterna. Hoppas denna våren blir bättre!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder att glädjas åt nu i rusket. Längtar till trädgårdsmässorna i år måste det bli någon i alla fall för min del.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...