fredag 17 januari 2014

Mitt bästa frötips



Mitt bästa frötips är att så busfrön.

Fördelar: Ingen vattning
                                                   Ingen äcklig smutsig jord under naglarna
                        De är mycket hållbara
                                               De är godkända enligt EU:s nya regler
                Snigelresistenta
                                               Hög jagvillha-faktor, dina grannar blir 
                               garanterat gröna av avund
                                             Gjorda av ekologisk, återvinningsbar
                  plasticus vulgaris
                               Fin Namnskylt ingår i priset

            Nackdelar:Svårt att få tag på fröer
                      Ingen eller svag doft
               Växer långsamt


Jag är sååå nöjd med mina busfrön. Jag har nu haft dem i flera år och de är lika fina fortfarande:-)

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Titti


Ps: Jag har hört från en anonym källa att busfrön kommer att säljas på Älvsjömässan, monter 34999A, det lär nog bli rusning så först till kvarn...







15 kommentarer:

  1. Så finurlig du varit ;-) De är underbara!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar tolkning....älskar dina busfrön....=)

    Trevlig helg !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Helt underbara!! Vill ha, vill ha:)
    Bra tolkning.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Hihi, vad kul! När jag läste överskriften busfrön så trodde jag i min enfald att det gällde frön som sådde sig själva....du vet när blomställningar man inte knipsat av och som sprätter iväg sina frön och de hamnar ju alltid där man själv inte tänkt sig men oftast där de mår och gror bäst. Gillar verkligen din tolkning, den var mer magnifik än det jag trodde.....och dessutom otroligt söta :)
    Ha en riktigt riktigt gosig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. De busfröna var mycket exklusiva och ovanliga. Blir nog många som kommer att stå i kö för denna raritet:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Klart man vill ha busfrön! De liksom livar upp livet :-) Kommer säkert gå som smör i solsken på mässan - som jag får besöka ett annat år.

    Ha en skön helg! Carina

    SvaraRadera
  7. Verkligen bra. Om man saknar sina barnbarn så kan man ju trösta sig med dessa. hihi. Jag gillar verkligen tanken att slippa vattna och rensa.
    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  8. Haha, så bra! Jättekul tolkning!

    SvaraRadera
  9. Vilka fina busfrön. Får jag bara tag i dom, ska jag nog kunna lyckas med dem.

    SvaraRadera
  10. Underbar tolkning av veckans tema :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Ha ha det där var ett roligt tips.Måste jag prova.

    SvaraRadera
  12. Hihi..kul tolkning på temat!
    ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Morsom tolkning!

    Ha en fin helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  14. Så söta och säkert inte så busiga som det låter!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  15. Haha, vilken kul tolkning!
    Fast så värst busiga ser de inte ut, men man ska kanske inte låta sig luras av det oskyldiga utseendet?

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...