torsdag 16 januari 2014

Sista inlägget...


.....i årskavalkaden alltså! (Mig blir ni inte av med än på länge)
Jag snabbspolar November för då hade jag lunginflammation och var sjuk hela månaden och sålunda hände inget av intresse denna den tristaste månaden på året! Men sedan kom December och vi flög ner till Madeira. Nu har jag ju redan plågat er med så många inlägg därifrån, så egentligen borde ni förskonas från mer men jag måste nog få visa några Kamelia-bilder i alla fall.















Det var helt fantastiskt att vandra runt i en allé av Kamelia-träd!
Blomningen hade inte riktigt kommit igång ännu när vi var där men som ni ser fanns det en hel del utslagna blommor ändå.
Men det fanns andra godsaker för blomsterälskare.
Som tex. det här afrikanska Tulpanträdet.



Och Bougainvillea naturligtvis.




Den här blå blomman vet jag inte vad den heter.
Men den var fantastiskt vacker.


Ja det var allt från trädgårdsåret 2013!
Jag hoppas att 2014 blir ett minst lika trevligt trädgårdsår.
Vi har börjat planera för flera nya projekt,
men det berättar jag mer om längre fram.

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Titti






6 kommentarer:

  1. Åhhh, så vakre bilder av camellia! Det må ha vært fantastisk å se så store trær i blomst der. Det er ikke samme størrelsen på mine camellia her, nei ;-)
    Den blå blomsten kan minne om Streptocarpus, men jeg vet ikke om det er den.
    Ha en fin dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Det var nog inte en Streptocarpus, den här hade större blommor och bladen var mycket styvare än Streptocarpusens blad. Plantan var flera meter hög. Jag ska försöka googla på den när jag får tid/ Kram Titti

      Radera
  2. Ohh vad härligt fina de är Kameliorna synd bara att de kräver sin skötsel så man inte kan ha dom här hur som helst. Jag njuter av dina bilder istället,
    ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Det måste ju bara ha varit helt fantastiskt att få gå runt bland alla kameliaträd....jag förstår mer än väl att du visar det flera gånger, och et gör inte något alls, bara hur kul som helst och man riktigt känner den där go´a känslan av att vandra runt där....och tulpanträdet, det är något som jag mer än gärna hade velat ha här hemma, men si det går ju inte....
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Blev först lite orolig när jag såg överskriften på inlägget, desto gladare blev jag när jag läste fortsättningen:-)
    Underbara bilder du visar - perfekt att njuta av i väntan på våren!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jamen, eller hur!!? Sluta blogga kan man ju inte göra ? ;) Fast jag trodde som Nora!

    Och ibland bloggar man mindre och kommenterar mindre men sen kommer känslan tillbaka och det blir superkul :D

    Jag har skaffat mig en kamelia som står i vinterträdgården. Inga knoppar och inga blommor! Men kanske nästa vinter :)

    Kram Titti!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...