onsdag 1 januari 2014

Tanten som....


...gick till jobbet 2013 och inte kom hem förrän 2014. Låter nästan som titeln på en dålig bok:-) Men just så var det. Har nu jobbat både jul och nyår och ska få en välbehövlig ledig vecka. Jag känner mig helt slut och ska inte göra ett endaste dugg ikväll utan bara ladda upp batterierna igen.
Tack för alla snälla och goa kommentarer i förra inlägget. Det var ju oturligt att jag lyckades lura er att handla mer fröer och blommor, det var ju inte min mening(fniss).



Medan jag sitter här och gör ingenting, så tänkte jag passa på att börja summera trädgårdsåret 2013. Så här såg det ut i januari förra året. Liiite skillnad från i år eller hur? Då låg snödrivorna meterhöga utanför och idag spirar vårlökarna och buskarna börjar visa upp sina knoppar.


Fast mig passar det alldeles utmärkt att det är milt och skönt ute, ingen snö att skotta, inte så tjocka och bylsiga kläder att bära, inte lika mycket värk i kroppen osv...










Fast det är ju rysligt fint med snö på bild, så på det sättet gillar jag snö.
Med inte på det mer bokstavliga viset.

Men för säkerhets skull har vi gjort oss beredda för snö i år med.
Snöräcken är uppsatta på taket för att hindra snömassorna att rasa ner i någons huvud, snöskovlarna är utposterade i trädgården och vinterstövlarna är nyputsade och står och väntar i farstun.
Så visst är vi redo!!!

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram titti

5 kommentarer:

  1. Visst är det vackert men det räcker att titta på gamla bilder, Hihi.
    God fortsättning
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Oj! Vilka vackra bilder. Fast jag måste erkänna att jag tycker det är tur att det var förra vinterns foton. Så mycket snö vill jag inte ha, om jag får välja. NU vill jag bara ha vår så snabbt som möjligt.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint med snö på bild, fast jag gillar det annars också. Inge snö här heller. Här är det regn och gröna gräsmattor. och jag går och väntar och väntar på snön. Snart får den komma eller annars helt låta bli!
    Fina krukor i förra inlägget! Just palettblad blev förra säsongens aha upplevelse. Mer sorter får det bli i år:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Mycket vackra vinterbilder. Jag gillar snö. Det lyser upp så fint och allt blir mycket vackrare. Dessutom kan man åka skidor. Det gäller bara att ta på sig rejält så man inte fryser. Hoppas vi snart får några veckor med snö, sedan får det gärna bli vår:-)

    SvaraRadera
  5. Så vakre vinterbilder fra i fjor du viser! Jeg er helt enig med deg, snø er best på bilder.
    Men jeg ser at her melder de om kaldere vær i slutten av perioden, og da blir jeg med en gang bekymret for mine planter. Så en god dyne med 30 cm med snø kunne jeg tenke meg likevel.

    Vi hagefolk er ikke enkle å gjøre glade ;-)

    Klem Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...