söndag 12 januari 2014

Väderleksrapport


Jag avbryter mitt Årskavalkadande och smiter in en liten väderleksrapport idag. Nu har vi fått en del snö och trädgården är täckt med vitt puder. Inte för att jag gillar snö det minsta men för växternas skull är det ju bra.






Oliver älskar snö. Han blev alldeles till sig igår morse när han såg snön.
Han tycker om att vi kastar upp snö i luften och han får hoppa upp och fånga den med munnen. Rulla sig i snö är också toppen enligt Oliver. Och gräva gropar och plöja gångar i snön...snön får den gamle gubben att bli valp på nytt!


Det går åt mängder med mat till fåglarna. Jag tycker inte att jag gör annat än fyller på automaterna, ändå är de alltid tomma.
Men det finns gott om plats att hänga upp foderautomater i lusthuset.
Äpplen, isterbollar och fyllda kokoshalvor är också populärt bland de bevingade vännerna.






Lite dekorationer får också plats utan problem.


Holkarna är också välbesökta just nu. Fåglarna köar som om det vore lägenhetsvisningar på gång.
Och vet ni, jag har hört de första vårfåglarna.
Då är det hopp om livet i alla fall!


Nu är det bara att vara uthållig så kommer våren snart.
Några fjuttiga månader bara, vad är väl det!

Kram
Titti



6 kommentarer:

  1. Så mye snø du har fått!
    Så herlig at Oliver elsker snøen...de blir så rare når de leker:)
    Flotte foto:)
    Ønsker deg en fin ny uke:)

    SvaraRadera
  2. Oliver är en klok hund. Vackra bilder med snö:))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte heller snö men är ändå glad att den kom nu när kylan kom. Förhoppningsvis isolerar det lite grann för växterna i alla fall. Jag har också en fyrbent liten vän som blev alldeles till sig när snön kom.....för inte att tala om vad den tvååriga tvåbente blev när pulkan kom fram för första gången den här vintern:-)
    Hoppas du får en fin ny vecka i kylan!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Gillar inte heller snö speciellt mycket utan tycker den gör sig bäst på bild :=)
    Men... det finns fördelar med snö också så man får gilla läget.

    Ja, även här är det fullt upp med att mata fåglarna. Ska hänga ut ett äpple i morgon eftersom jag blev påmind från dina bilder.

    Jättesöt liten Oliver.

    Önskar dig en skön avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  5. Här tycker jag att det räcker nu. Tur att du matar fåglarna.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Dejlige snebilleder.
    Hvor er din hund dog sød.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...