fredag 31 januari 2014

Vår-lek en kär-lek


Så här i vintermörkret behöver man mycket uppmuntran för att orka ända fram till våren. Uppmuntran får man ju av familj och vänner, men man kan också uppmuntra sig själv lite. Att leka vår är nog det mest uppmuntrande jag kan komma på så här års. Varje år i Januari och Februari leker jag en kär vår-lek därnere i källaren, i mitt lilla blomsterrum. Först shoppas det lite vårblommor i närmaste blomsterbutik, sedan plockar jag fram lite vår-rekvisita av olika slag. Sedan börjar vår-orgien, pynta, fixa, lek. Verkligen en kär lek. I år har jag inte riktigt kommit igång ännu, men så här såg det ut förra året i Januari.











Jag har arbetat några nätter och ska vara ledig i några dagar.
Så nu tänkte jag åka och inhandla lite vår-attiraljer och sedan är det bara att börja leka. Sen glömmer man snart att snön vräker ner där utanför.

Ha en skön helg!
Kram Titti

Kika gärna in här så får du läsa om andras
 finurliga tankar om dagens tema.







17 kommentarer:

  1. Åh, det där var ju jättefint! Vilken bra idé. Ha en fin helg! Blir det kanske pyntat i källaren? /Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt inspirerande! :)
    Vilken fin hörna du har i källaren för detta.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lek. Skulle önska en sådan lekplats här också.

    SvaraRadera
  4. Du är så pysslig och gör så mycket fint njuter av dina vårinstallationer.
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Jättefint.Så roligt att pyssla så där.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Vilken kär lek. Vilket härligt blomsterrum du har där du kan drömma dig bort från vintern och in i vårens tid. Bilderna från förra året är verkligen vårliga. Hoppas du hittar fint att shoppa så du kan börja 2014 års vårliga lek.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt det låter- o så fint du har det när du leker!

    SvaraRadera
  8. Så vakker du har det på hage-arbeid-benken!...deilige bilder og flott tolkning av temaet:)
    God helg:))

    SvaraRadera
  9. Vilken tjusig och välordnad "lekstuga" du har. Man ska aldrig sluta leka sägs det. Du kommer hålla dig ung länge du!

    Ha en fin helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Underbar idé, så härligt uppfriskande vackert!

    SvaraRadera
  11. Ja nu börjar längtan efter vårblommorna att komma.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Så, mysigt och prydligt du har det i din lekstuga och så mycket fint du gör! Varför blir det alltid så stökigt när jag kommer igång?

    SvaraRadera
  13. Det gör du absolut rätt i! Ljuvlig hörna du skapat därnere. Vintern blir så uthärdlig när jag kan titta på fina vårblommor och drömma :-)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig och kär lek! Ja, och känner igen mig även om jag gör på enklare vis. Men att ha en del vårblommare inomhus, njuta av dem och känna tro, hopp och ... =o)
    Trevlig helg!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  15. Se, hvor du har fylt huset ditt med ekte og fargerik vårkjærlighet! En ren nytelse. Et blikk på primulaen er nok til å bli nyforelsket spør du meg:) God helg.

    SvaraRadera
  16. Jeg forstår godt at du hygger og leker deg nede i kjelleren! Våren kan ikke komme fort nok, så det er viktig å finne den frem selv litt før den kommer.
    Fortsatt god helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  17. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...