fredag 3 januari 2014

Vårlängtan...


I februari 2013 drabbades jag av en vansinnig vårlängtan. Vintern hade varit så lång och kall och vi var så väldigt trötta på snö och kyla! Vad gör man då när man längtar så mycket? Ja, man får helt enkelt fixa lite vår inomhus för att uthärda...



I källaren har jag ett blomsterrum och där passar det alldeles utomordentligt bra att utöva sina vårorgier. Fram med vårblommor av allehanda slag och fixa och styla tills du är nöjd. Och sen är det bara och njuta. 






I övriga delar av huset pyntades det också med vårblommor.


En dag när jag var på Ica Maxi hittade jag den här söta kannan med Narcisser.
Den passade precis till frukostkopparna.
Den till och med matchade inredningstidningen jag höll på att läsa.
Ibland har man tur:-)



Maken och jag råkade också ramla på ett litet växthus till en billig peng.
Det passade perfekt till att fylla med vårblomning.



Sen kunde vi gå omkring och njuta av våren i vårt nyrenoverade vardagsrum!


Det var så härligt när solen äntligen började lysa in genom fönstren i slutet av månaden. Tänk vad lite solsken kan göra med humöret!



Första fröerna såddes i mitten av månaden.


Det var inte bara jag som drabbades av vårlängtan. Oliver låg i solskenet och suckade av välbehag.




Även maken drabbades av vårkänslor(fniss)


Februari månad passerade fort när man hade så mycket trevligt för sig!
I nästa inlägg fortsätter den spännande fortsättningen av årets händelser.

Vi ses då!
Kram Titti





6 kommentarer:

  1. Vilket härligt och fint inlägg! Var tvungen att köpa hem en kruka med vivor här om dagen, fast jag vet att den inte kommer att klara sig särskilt länge.
    Önskar jag kunde springa på ett så där fint litet växthus:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så smart! ibland får jag lust att inreda lite så där men det blir aldrig av. kanske skulle det bli för mycket då? Men det där var helt lagom och fint!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. så härligt med vårblommor
    vilket fint blomster rum
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  4. Det skall bli mycket spännande att se ur det kommer att se ut i år. Kan ju nästan säga att det är vår nu, hihihi.
    Jo jag minns hur det var.Vi fick allt en rejäl snöpers även det året och så lär det nog bli i år med.
    Kul att få se fortsättningen.
    Ha det gott idag
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vad jag blev avundsjuk när jag såg det vackra lilla växthuset. Vill ha....
    Och hur hittar du sådana fina kannor på Ica?
    Jag har aldrig sett något sådant här hos oss.
    Tycker du har det mysigt o personligt i ditt vardagsrum. Sånt gillar jag.

    Hälsningar
    Britt

    SvaraRadera
  6. Ett blomsterrum!! Avis... Jag kanske ska döpa om vår seriöst sunkiga "verkstad" i källaren där jag står och frösår på vintern till Blomsterrummet:-)
    Fina bilder från hela förra året, jag håller på att gå igenom dina senaste inlägg! (Fin trädgård och blogg också, såklart!)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...