onsdag 22 januari 2014

Växthuset


Tänkte visa några bilder från vårt lilla växthus. Vi är så glada i det, trots att det är på ynka 8 kvadratmeter. Jag lovar att det blir fullt därinne på vårkanten när alla frösådder ska dit in. Man får försöka trycka in så-lådorna på ett smart sätt så att de får plats. Men maken har byggt en så fin bänk med en hylla under och en ovanför arbetsytan, så det får plats ganska mycket, trots allt.


På sommaren är det inte fullt så trångt därinne, Tomater är ett måste.
Gardeners delight och Ildi har jag varje sommar.
Gurka, Physalis, Chili och kryddor brukar också få plats.
Några sommarblommor för njutningens skull.
Och i taket klättrar en Passiflora.


Här är det så härligt att sitta och njuta av alla blommor och dofter!
Härligaste tiden på året är första veckan i Juli då de gula Liljorna slår ut.
Då doftar det så mycket att man nästan blir lite rusig.


Vy från dammen.




På hyllorna har jag både blommor och andra nödvändigheter.

Utanför växthuset har jag samlat krukor med olika växter.
Det är Dahlia, Celosia, Carex, Iris, Dagliljor och flera sorters Oxalis.








Jag är så nöjd med vårt lilla växthus men det är någonting som saknas.
Ser ni hur tomt det är uppe på taket.
 Jag har ju hela tiden drömt om en nockdekoration med pilspetsar på växthustaket på engelskt vis.
Som på det här lilla växthuset nedan.


Och vet ni vad?
I lördags var vi och handlade en sådan nockdekoration.
Så till sommaren är jag den lyckliga ägaren till ett pilspetsdekorerat växthus.
Gissa om jag är lycklig!

En stor kram till er alla!
Titti





4 kommentarer:

  1. Det är ju som taget ur en trädgårdsbok. Vad mysigt och fint det ser ut. Och så ordningsamt! Mitt är rörigt för det mesta och så snubblar jag också på slang, vattenkanna och annat.
    Det kommer att bli fint med takdekorationen.

    SvaraRadera
  2. Jeg synes drivhuset ditt er veldig fint, men det blir nok enda flottere med pynt på taket!


    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Sååå fint! Där skulle man vilja sitta och låta solen värma sig, särskilt en sådan här dag!

    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  4. Förstår din lycka! Det kommer att bli ännu vackrare, även om det redan är perfekt.

    Kram / Theese

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...