fredag 7 februari 2014

Blommig Fredag-å andra sidan...


Senaste dagarna har det varit så grått och mörkt att orken och inspirationen helt har försvunnit. Man släpar sig upp ur sängen, släpar sig genom den trista dagen och gör alla sysslor som ska göras och på kvällen släpar man sig upp för trappen till sovrummet och ramlar utmattad ner i paulunen. Tyvärr blir det inte mycket till sömn heller trots tröttheten för jag har fått en kraftig inflammation i alla leder och värken håller på att ta kål på mig.
 Men hjärnan fungerar som vanligt, som tur är:-)
Jag drömmer mig bort till sommar och sol genom att titta igenom alla bildmappar från i somras. Det håller humöret på topp trots mörker och värk. Å ena sidan är det trist att det är vinter och kallt...men å andra sidan är det heeelt underbart att våren snart är här och sommaren efter den. Att ha något att längta efter så hett och intensivt är väl ganska härligt, eller hur?



Så här ser det ut på baksidan av huset, sommar och vinter.
Jag måste erkänna att den vänstra bilden ser lite mer inbjudande ut än den högra!

Och här har vi relax-bänken i sommar och vinterskrud.


Här är myshörnan på innergården.
Idag är den svart/vit och inte så inbjudande.
Men på sommaren när Liljorna blommar så är det ljuvligt att sitta här en stund!



På andra sidan av innergården ser det ut så här sommar och vinter.
Även här gillar jag den färgglada bilden bättre än den svart/vita!


Julias Hörna sett lite från sidan. Vintertid är den trist och öde.
På sommaren doftar den av Schersmin och Syrener.




 Nu när jag kommit så här långt i inlägget drabbades jag av en plötslig sommarlängtan. Om jag blundar kan jag nästan känna hur underbart skönt det är att sitta här på bänken en varm sommar-eftermiddag. Jag kan höra fåglarna sjunga små serenader för mig och humlorna som surrar bland blommor och blad. Och så kan jag höra ett svagt skramlande, det är maken som kommer med eftermiddagsfikat. Bättre än så kan man inte ha det, en ljummen dag i Juli.



Snart är vi här igen, mitt i den sköna svenska sommaren.




När Paradisbusken blommar då är sommaren som bäst.
Och snart är vi där, bara några veckor eller månader kvar.
Det är bara att härda ut lite till!
å ena sidan är det ganska trist med vintern.
Men å andra sidan är det just på grund av den hemska vintern som vi älskar vår sommar så oändligt mycket här uppe i norden.
Så då är väl allt som det ska egentligen!
Eller hur?

Ha en skön helg!
Kram Titti

Kika gärna in hos Hélena så kan du läsa om
 fler kluriga tolkningar på dagens tema.









25 kommentarer:

  1. Härliga bilder och snygg tolkning....samma tänk....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Det var ju onekligen lite skillnad i dina bilder! Jättefint har du det - på sommaren. I övrigt kan jag bara hålla med om, man släpar sig igenom vintern och drömmer! Ha en fin helg.

    Anette

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder du visar. Roligt att få se skillnaderna på årstiderna. Härliga vår hoppas du är på väg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så många fina växlingar, fantastiska bilder men ur behaglighetssynpunkt föredrar jag de utan snö!
    Trevlig helg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Helt rätt skulle vara konstigt om man inte har nåt att längta till. Kul med dina jämförbilder av sommar och vinter
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Väldigt effektfullt att sätta sommar kontra vinterbilder bredvid varandra. Vilken skillnad! Jätte fina planteringar du har, myshörnan på innergården föll jag för :)
    Ha det gott!/Anna trädgårdsdrömmen.se

    SvaraRadera
  7. Så flink du er til å ta bilder på samme sted i de forskjellige årstidene. For å få vår så må en nok ha vinter, men våren er belønningen for å holde ut vinteren. Jeg lengter veldig etter sol og vår nå.

    Ha det godt!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  8. Din trädgård är så vacker på bilderna.Min längtan efter värme och sol satte fart nu.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men på riktigt Titti!?
    Var du tvunget att skriva så vackert och längtansfullt? Jag sitter här i soffan, sjuk, och tycker så synd om mig själv och så skriver du så vackert och visar så fantastiska sommarbilder så tårarna sprutar !?
    Javisst är det så att pga de årstidsväxlingarna vi har här så längtar vi såå och det är faktiskt härligt att längta.... Å andra sidan är det väldigt jobbigt och motigt ibland oxå!

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Kul med jämförande bilder! Men nog ser det riktigt fint ut också på de med mindre färg? Låt oss hoppas att med våren försvinner värken :)

    SvaraRadera
  11. Alltid lika roligt med bilder från olika årstider. Hoppas din värk går över snart.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att se bilder, så helt olika, från olika årstider. Jag väljer sommarbilderna hela tiden. Å andra sidan är det ju rätt kul att vi har olika årstider också. Men i det här gråa längtar man till vår och sommar.

    SvaraRadera
  13. Det här var en plåga att se.... Så skönt att inte vara ensam om sin smärtsamma längtan. Strålande att ta foto från samma vinkel vid olika årstider. Har lärt mig ngt nytt idag igen....
    He en jättetrevlig helg
    Marta

    SvaraRadera
  14. Så frodig og fint du har det! Jeg er enig i at det er lang mer fristende å oppholde seg i sommerbildene

    SvaraRadera
  15. Roligt att se bilder från olika årstider och det är klart att grönt är skönt, men spaljéer, staket, buskar, träd, urnor och möbler som står kvar ger ändå en skön struktur och ett vackert vinterlandskap. Fina bilder!

    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar trädgård du har! Jag har suttit här o scrollat en bra stund oj oj
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar trädgård du har och vilka underbara kontraster du visar av sommar och vinterbilder! Kan förstå att din trädgård är läkande för dig! Så vacker och rogivande... Snart får vi njuta av den ljusa årstiden igen!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Hej Titti!
    Sommarlängtan är sunt, helst med så vacker trädgård!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  19. Härligt att få se både sommar och vintervarianterna i din mysiga trädgård.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  20. Må si jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse.
    Kjempefine bilder av den ene og den andre siden !
    For en skjønn Paradisbusk :-)

    SvaraRadera
  21. Å ena sidan ska man njuta av den tid som är nu ,men å andra sidan så är det underbart att få längta till sommaren:) Krya på dig, det är trist och tärande då man inte får sova för värk.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  22. Vilka fantastiskt fina bilder.
    Både sommar och vinterbilderna.
    Din trädgård ser fantastiskt inbjudande ut.

    Hoppas att värken ger med sig för det är verkligen jobbigt.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  23. Visst är vinterbilderna härliga, men inget går upp mot de gröna, sköna sommarbilderna. Och som du skriver. Om några veckor är vi där ;)

    Ha en fin lördag!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  24. Kikar bara in för att önska en fortsatt skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Du har så rätt så - det är tack vare vintern vi verkligen uppskattar våren och sommaren! Fast nu har jag fattat - och nu tycker jag allt att det är dags för lite vårvärme... :-)
    Tråkigt att höra att du är sjuk. Krya på dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...