söndag 23 februari 2014

Färgen svart i min trädgård


Hos Charlotta är färgen svart temat denna vecka, jag tänkte haka på trots att jag inte har så många svarta blommor i min trädgård. För trädgård är ju så mycket mer än bara blommor. Jag har begrundat en stund, gjort en störtdykning i arkivet och hittat några svarta saker som jag tänkte visa er.


På baksidan av huset har jag ett litet planteringsbord i svart.
Här har jag också samlat några svarta krukor.

Ett par svarta kängor med taklök.

Det lilla lusthuset i smide är ju i stort sett svart om man bortser från vissa rostiga partier.

Ett konstverk, eller ska jag säga ett svartarbete:-)

2 svarta fågelsiluetter på planket mot innergården.

Den stora svarta klockan är lika svart som min själ!
Nä nu skojar jag bara, jag har nyligen blivit hjärntvättad, så den är vit och fin.

Jag gillar att svartmåla saker, så staketet blev svart.

En svart låda på en svart cykel.

En svart skylt och en svart skål med blommor.




Hunden är fläckvis svart.
För att inte tala om hur svarta hans tassar är när han hjälpt till med att gräva i mattes rabatter.

En svart fågelholk och ännu en svart låda.



Utanför växthuset står en samling med svarta krukor.
Jag använder Zetas svarta färg som är jätte-bra att använda på lerkrukor.
Den är billig och dryg.





Och minsann, visst hittade jag en liten ynka svart blomma i bildmapparna.
Den är visserligen lite gul bitvis, men ändå. 
Kanske något för AIK-fans.
Det är en Petunia Mystical Phantom

Tja, jag lyckades få ihop rätt många svarta saker!
Så nu känner jag mig ganska nöjd.
Om du inte är nöjd ännu, så kan du kika på fler svarta inlägg HÄR.

Kram Titti


19 kommentarer:

  1. Det vimlar ju av svarta saker hos dig. Fint är det också. Kängorna med taklök i var roliga. Jag planterade gräslök i ett par gamla stövlar en gång och hade på trappen upp till huset. (Folk som kom på besök undrade hur det var med mig... Kanske tyckte de att jag behövde en hjärntvätt jag med....)
    Hur som helst - jättefint inlägg! Som vanligt. :-)
    Hoppas du mår bättre nu!
    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Jo jag mår mycket bättre nu. Snart är det full fart på tanten igen!/ Kram Titti

      Radera
  2. Fin blogg om en fin trädgård. Den svarta krukfärgen var okänt för mig, kanske det går att köpa på annat håll, för Zetas kommer jag inte till. Händerna tilltalar mig också, jag har sett liknande halvt nergrävda i rabatt, det var en häftig syn. Svart petunia är så snygg och annorlunda så nu vill jag också ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan beställa färgen från Zetas.se. En flaska räcker till ca: 4-5 större krukor/ Kram Titti

      Radera
  3. Nog fanns det svart hos dig! Den svarta färgen var väldigt intressant, kan man beställa därifrån Zetas, tror du? Annars var det många fler bra tips som jag tacksamt tar åt mig av.
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan beställa färgen från Zetas.se / Kram Titti

      Radera
  4. Visst har du mycket svart hos dig. Mycket jag gillade. Kängorna och det svarta planteringsbordet. Det skämmer ju inte i trädgården som mitt gör, med jordpåsar och olikfärgade krukor m.m.

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig på att smycka din trädgård - där har jag mycket att lära! Härliga bilder!
    Hoppas du får en fin söndag, här skiner solen och snart skall jag gå ut i trädgården:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så många läckra ting i svart. Helt och hållet även i min smak.

    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Jeg er også veldig glad i svart i hagen. Får etter hvert nå også svart bolig. Synes det er så nøytralt og fint. Alt passer jo til svart synes jeg :) Så fint, så fint!!

    SvaraRadera
  8. Det var ju fullt med svart hos dig, även om det inte var växter! AIK-petunia får jag väl hoppa över, jag håller ju på HV ;) Fast det är rysligt snygg!

    SvaraRadera
  9. Mycket fint hos dig, sötast är nog lilla vovven.

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder. Ser fint ut hos dig.

    SvaraRadera
  11. Fantastisk Titti!..jeg elsker den kroken du har med planteringsbord og alle de fine detaljene:)
    Stilrent og vakkert er det hos deg:)
    Fin ny uke:)

    SvaraRadera
  12. Flotte bilder! Du har jo mye svart hos deg selv om det ikke er så mange blomster. Jeg synes svart er veldig dekorativt.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  13. Underbara svarta inslag från din trädgård...måste måla fler saker svarta ser jag......=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Vilka fantastiskt inspirerande bilder du visar.
    Många tips och härliga ideer.
    Jag får nog också börja tänka svart, den passar ypperligt till andra färger.
    Snyggt.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  15. Wow vilken samling av svart. Väldigt vackra saker i din trädgård!

    SvaraRadera
  16. Oj, så mycket svart och fint du har! Jag ska måla mina odlingslådor svarta i vår har jag beslutat. Hoppas det blir bra.
    Ha en go helg!
    Milla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...