söndag 2 februari 2014

Fyra nyanser av brunt


Brunt är nog inte min favoritfärg direkt. Men när jag började fundera så såg jag att det finns en hel del brunt i min trädgård ändå. Mest som komplementsfärg eller för att förstärka det gröna. Men på hösten, precis innan snön kommer, får trädgården många nyanser av brunt.


Hybridkejsarolvonets mörka grenar och Thujans barr ger en skön höstkänsla, fast det är i Januari, dagen innan den första snön föll.
Man ser hur den bruna färgen ger en fin bakgrund åt de brokiga bladen på Murgrönan.





Alunrot och Höstsilverax,
båda drar åt det brunröda hållet.
Extra piffigt med frostade kanter.


Dvärgsyrenen Palibins blad blir vackert ljusbruna.


En rostig vindruvsklase pryder det lilla lusthuset.




I soffan ligger de nya kuddarna fyndade av maken.
De har också olika nyanser av brunt, nästan sepia-färgade.
De ger en härlig, gammaldags känsla, nästan som gamla släktfoton.
Gamla bruna flaskor med palmkvistar pryder soffbordet.


Fler nyanser av Brunt kan du hitta hos Charlotta.



Vad skönt att det är söndag idag.
Att bara få ta det lugnt och vila upp sig lite.

Ha det så gott!
Kram Titti

8 kommentarer:

  1. Många fina nyanser och exempel! Jag gillar rost och druvklasen var riktigt läcker. Fint att se hur det bruna verkligen lyfter andra färger.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite svårt med brunt, nu har jag fått lite idéer inför sommaren det är kul.
    Fräcka kuddar mannen din köpt.
    Ha en härlig söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så är det nog - att det bruna lyfter fram de andra färgerna och kompletterar. Rost är ett bra motiv. Jättesnyggt.

    SvaraRadera
  4. Man får försöka bejaka det brunas förtjänster, för hur man än vårdar sin trädgård så kommer man alltid att ha det bruna med sig. Jättefint som bakgrund till det gröna hos dig. Men höstsilveraxen stjäl showen i sin bild. ;))
    Ha en riktigt skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Bara en liten helghälsning mitt i allt det bruna....nej vita menar jag, hihi

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder, de frostbitna bladen är riktiga konstverk. Vitt och brunt i heminredning tilltalar mig.

    SvaraRadera
  7. Vilken superbra och underbar lösning du hade på problemet senhöst och vinter... 2 maj och ett par juli :D Underbart!! Att leka vår verkar ju oxå uppmuntrande!

    Förövrigt så är jag en sån som fullkomligt ÄLSKAR bruna detaljer i trädgården!

    Kram och ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder på brun fägring....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...