fredag 28 februari 2014

My secret...

...garden. I blommiga fredag denna vecka är temat
 "min hemlighet". Hemliga drömmar bär vi väl alla på mer eller mindre. Och vad är hemligare än en hemlig trädgård!
Min egen trädgård är inte så hemlig som jag skulle vilja, men jag jobbar på det. Det får växa fram så sakteliga utan stress och krav, meningen är att man ska njuta av resan också inte bara av slutmålet.  För att få inspiration besöker vi varje år olika trädgårdar, både offentliga och privata. En trädgård som rört vid mitt hjärta är Länninge trädgård.














Om du inte har besökt den ännu så passa på när du får tillfälle.
Så fort man kommer in i trädgården känner man ett stort lugn.
Hela trädgården andas frid och harmoni.
Allt här känns väldigt hemligt, liksom avskilt från omvärlden.
En skön oas att vila upp sig i och ladda upp batterierna igen.
Det är så jag vill ha det i min egen lilla oas.
Så det är bara att kavla upp ärmarna!

Vill du se och höra om fler hemligheter så kika in på 
Blommig fredag hos Hélena.






19 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Det verkar verkligen vara värt ett besök.
    Ha en härlig helg
    /E

    SvaraRadera
  2. Ett helt underbart tips ser jag Verkligen hemligt med den lilla gluggen att kika in genom.
    Det är ett ständigt jobb och funderande med att planera, ett roligt jobb..
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Det förstår jag att den trädgården har berört dig! Jag har inte besökt den men får absolut lust att göra det efter ditt inlägg. Tack för dessa vackra, inspirerande bilderna! /Anja

    SvaraRadera
  4. Hei! Dette var en vakker og spennende hage. Hageganger hvor man kan rusle rundt er en drøm. Likte veldig godt åpningen i hekken som åpner for et glimt av hemmeligheten. Ha en fin helg! Anne

    SvaraRadera
  5. Den var verkligen något över det vanliga! Är det en privat trädgård? Var ligger den? Så fin :)

    Att få en trädgård så kräver verkligen mycket jobb och jag, precis som du kavlar upp armarna och kämpar hysteriskt

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica! Länninge är en privat trädgård. Här får du en länk till deras blogg.
      http://lanningetradgard.blogspot.se/ De brukar skriva på bloggen vilka dagar de har visning./ Kram Titti

      Radera
  6. Det roligaste med en trädgård är att göra något alldeles eget.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk trädgård att besöka. Tack för det fina tipset!

    SvaraRadera
  8. Så vacker och intim den ser ut att vara. Tack för ett fint tips. Måste vara härligt att ha sån inspiration nära. Drömmar ska nog förverkligas i sakta mak.

    Ha en härlig helg! Carina

    SvaraRadera
  9. Noterar genast trädgården som något jag vill besöka...!!!

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. En sådan trädgård skulle jag också vilja ha. Med gångar som man inte ser slutet på, titthål i buskar med mera. Ska komma ihåg namnet.

    SvaraRadera
  11. Har man möjlighet så ska man absolut ta sig dit när de har visning, den ÄR helt underbar! Jag var dit den veckan de skulle spela in för Trädgårdstoppen men blev, trots städ och fix-stress, väl mottagen och glömmer aldrig den dagen.Och hennes dammar....

    SvaraRadera
  12. Jag förstår att du blir inspirerad av denna trädgård, me too! Väldigt vackra vyer som du har fångat på bild :)
    Ha det gott!/Anna, trädgårdsdrömmen
    ps kan bara kommentera med mitt Google konto, inte med min wordpress tyvärr...

    SvaraRadera
  13. Vilken fantastisk trädgård! Verkar vara svårt att inte inspireras av den. Som sagt. På med jobbarbrallorna, fram med spaden och börja jobba. Hur svårt kan det vara ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara bilder!
    Min trädgård är inte heller särskilt hemlig......men jag jobbar på saken:-)
    Trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh, vilken härlig trädgård, den skulle man besöka!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  16. Vilken ljuvlig trädgård! Och vackra bilder du tagit, du förmedlar verkligen hur fin och fridfull den är.
    //Scaniatjejen

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig trädgård att gå på upptäcktsfärd i. Precis som du längtar jag efter att få min egen lite mer hemlig. Min är egentligen något nummer för stor för att få till den där intima känslan.

    Elisabeth

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...