tisdag 25 februari 2014

Mysteriet med de försvunna citronerna


I matsalen har jag ett litet citronträd. Förra veckan var det fullt av citroner på det. I går när jag vattnade det såg jag att nästan alla citroner var försvunna på något mystiskt vis.
När jag tittade ner på golvet såg jag en liten citron ligga där...mystiskt!

När jag kom in i vardagsrummet såg jag fler citroner...hm...mysko!

Men vid närmare eftertanke kanske det finns en logisk förklaring...



Men Oliver då...vad har du gjort!

-Jag?
-Vadå gjort, jag har inte gjort något.
De hängde ju bara där...kan ju inte jag rå för att de såg så kul ut.
Vill du ha de ifred får du väl vara mer rädd om dem då!



Och visst har du rätt, Oliver, jag behöver ju inte ha citronträdet på golvet.
Så nu har det fått flytta upp lite högre för att vissa marodörer inte ska nå det.
Förresten så såg jag massa nya blommor på det, så snart har jag nya fina citroner på det lilla trädet.

Kram Titti



14 kommentarer:

  1. Jättegulligt, man kan ju inte bli arg på en sån sötnos. /Carita

    SvaraRadera
  2. Så charmigt! Men... det ser inte ut som om Oliver bryr sig om vad du säger. :-) Kanske klokt att ställa trädet lite högre upp.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Så der var forklaringen, ja! Tenker han synes det var en fin liten gul ball ;-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Tänk så oskyldig man kan vara då. Gillade hunden smaken??
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som han gillar den syrliga smaken, men han slickar bara, tills de blir alldeles slemmiga. Sen låter han resten ligga på kvar golvet/ Titti

      Radera
  5. Vilken busig vovve, men söt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det var ju litet busigt. Men hunden åt väl inte upp dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, han slickar bara på dem tills de faller i atomer, han äter inte upp dem helt/ Titti

      Radera
  7. Hur söt kan man vara på en skala egentligen? :-) Jag har också ett litet fyrbent busfrö, de skänker mycket glädje och många skratt.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hi,hi...ja de er jo litt artige og:)
    Nå må du nok vente på flere sitroner:)
    Fin kveld til deg:)

    SvaraRadera
  9. Bara att invänta nya citroner. För inte kan man bli arg på en sååå oskyldig leklust :-)

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  10. Oliver is so cute I am sure you can't be angry with him for long. The lemons look like balls. He may learn his lesson if he bites into one of them! At least there is more on the way.

    SvaraRadera
  11. Haha, ja jag håller med Oliver - vill du ha dem ifred får du väl ställa upp dem på bordet! ;) Susanne

    SvaraRadera
  12. Ja, precis. Skyll dig själv ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...