fredag 14 februari 2014

Rött och Rosa


Det finns rött och det finns rosa och det finns rosarött och rödrosa. Skiftningarna är många i trädgårdens rabatter. I vår trädgård hittar man bara de röda tonerna i den nedre trädgården. Några röda rosor och temynta, det är allt. De rosa tonerna finns mest på innergården. Där är det pioner, rosor, rosenskära, temynta, solhatt, rosenvial och klematis som står för det rosa.


De här två rosaröda skönheterna hittade jag vid ett besök i Länninge trädgård.
Det här är en färg som jag gärna skulle ha mer av i trädgården. Därför har jag beställt fröer av olika vivor i just den här färgen. 



Den här ljusrosa lilla godingen skulle jag också kunna tänka mig.
Hon heter Mrs R.M Finch.
Visst är hon väl söt?
Henne hittade jag i en rabatt på Julita. De har en otroligt fin rosenträdgård där.


Det var mina tankar om rött och rosa.
Fick du mersmak så kan du kika in här.


Ha en skön helg!
Kram Titti


13 kommentarer:

  1. Mmmmm, riktigt fina färgnyanser - de skulle kunna få flytta in hos mig också!
    Kram och trevlig helg!
    Elin

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder....ögongodis....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken blomsterprakt.
    Det skulle jag inte ha något emot.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Den där lilla nejlikan minns jag att mamma hade när jag var liten. Rosen är ju bara så läcker.
    Härligt. Sommar KOOOOOM snart.
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, Rosen är underbar.
    Ha en trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
  6. Nydelige bilder! Det er mye fint i både rødt og rosa, og spesielt er det mye fint i roser i de fargene.
    Ha en fin helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  7. Jo, hon var söt. Bilden med rosor mot den faluröda väggen, tycker jag om. Fin helg (här snöar det).

    SvaraRadera
  8. Härliga växter i rosa och rött i olika nyanser.
    Ja, Rosen är superfin.

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Å vilken vacker ros, helt perfekt. Doftar den- ja jag tycker att jag känner doften hit!

    SvaraRadera
  10. Gillar väldigt mycket rosa mot falurött - så som din första bild. Väldigt vackert! /Anja

    SvaraRadera
  11. Den rosen har jag inte sett tidigare, intressant!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Den översta bilden är helt underbar! Så härligt mot den rödmålade väggen.
    Hoppas allt är bra med dig!
    /E

    SvaraRadera
  13. Allt är vackert mot falurött! Det är en magisk färg... underbar bild!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...