onsdag 19 februari 2014

Snart drar vi på stövlarna...


Nu är all snö borta och dagarna är milda och sköna. Några minusgrader på nätterna har vi haft men annars känns det nästan som vår i luften. Bara isen på dammen skvallrar om att vi bara är i Februari ännu. Men nu börjar det klia i fingrarna(och tårna). Snart drar vi på stövlarna och solhatten och tar fram spadar och räfsor och sekatörer. Sen är allt igång igen. Så underbart!
















Jag önskar er alla en riktigt skön Onsdag!
Kram Titti



11 kommentarer:

  1. Så underbara bilder att titta på när man äter frukost! Tack! Visst känns det som det har vänt. Såg två sångsvanar flyga förbi här igår:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Lila i massor. Me like!
    Vad är det för växt du har bakom stolen? Häck, klätterväxt. Härliga blad!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett gammalt vildvin som klänger på räcket. Jag klipper det varje år för att få det som en häck. Tycker att det ser så charmigt ut/ Kram Titti

      Radera
  3. Vakre bilder fra hagen din! Jeg blir grønn av misunnelse når jeg leser om hager som snøen er borte ;-) Her snør det igjen i dag...
    Kos deg med det herlige været hos deg.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Tänk när det blir så igen! Vad vacker din blogg är. Jag har försökt lägga in bild som du gör brevid varandra, annorlunda bakgrund osv. Men de gånger jag ändrat har det blivit så besvärligt att jag blivit alldeles genomsvett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker om mina bilder. Det är ganska enkelt att lägga upp bilderna bredvid varandra. Om du markerar/klickar på bilden när du laddat upp den så kommer det upp en rad under, där kan du klicka ner första bilden till liten/höger sedan nästa bild liten/vänster sedan drar du upp den nedre bilden i rätt läge bredvid den andra. När man övat några gånger går det bra. Kommer bilden fel är det ju lätt att trycka på ångraknappen. Bakgrundsmallar finns färdiga i blogger om du klickar på mall. Där kan du testa dig fram, inget blir permanent förrän du sparat, så man behöver inte oroa sig för att det ska bli fel./ Kram Titti

      Radera
  5. Visst skall det bli kul bara kroppen orkar så Men du stövlar det har vi haft hela vintern här hos oss med raggsockor i annars kan man inte gå på min koloni nu när det regnar så här hela tiden Vi har ju LERA:
    Önskar dig en fin mitt i veckan dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Åh, så härligt somrigt och HOPPFULLT! Nu lääääängtar jag verkligen efter vår och trädgårdstid!
    /Jenny

    SvaraRadera
  7. That's eye food!
    All the best out of the grey area of Austria
    Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Så fina stilleben med stövlarna i centrum. Här har det mest varit blaskigt så jag har traskat i stövlar hela vintern, dock inte så fina som dina.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...