söndag 16 februari 2014

Vårlekar


Idag kom solljuset tillbaka! Jag minns inte riktigt när jag såg solen sist. Förmodligen var det när vi var på Madeira i början på December. Så nu var det sannerligen på tiden. Det ständiga mörkret tar ju knäcken på en. Längtan efter våren växer sig starkare för var dag. Så idag ägnade jag mig lite åt vårlek.
Men jag har fortfarande så kraftig värk i lederna att det är svårt att hålla i kameran, så ni får ha lite förbarmande med den dåliga bildkvalitén. Om ni kisar lite med ögonen kanske ni kan tänka er hur det skulle vara med lite mer skärpa i bilden.










Det känns genast lite bättre när man pysslat lite med vårfägringen en stund.
Den lilla Irisen heter "Harmony" och doftar starkt av Viol.
En helt underbar doft spred sig i hela rummet medan jag pysslade med blommorna.

Hoppas ni haft en härlig helg!
Kram Titti



11 kommentarer:

  1. Jättefint arrangerat av dig! Gillar det jättemycket.
    Kul att höra om klövern att fler har hållit den vid liv fast hos mig var den ju slängd ;) stackarn.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Ingen fara din bilder är bra de finns de som är sämre ute i bloggvärlden. Jag köpte också Iris som jag trodde var blå men inte då de var gråblåflammiga. Visst det gör inget för de är fina med men ... ja du vet.Hoppas du känner dig bättre imorgon
    Ha en fin söndagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Nydelige blomster du viser! Jeg har sett sola i fem minutter tre ganger siden desember så en kan bli gal av mindre. Lengter veldig etter vår nå.
    Iris Harmony er så vakker!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Jag var ute en sväng i solen idag - underbart!
    Hoppas du får en fin ny vecka och att verken ger med sig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt vårstilleben du har gjort!
    Nu längtar jag ännu mer...
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Härlig vår känsla hemma hos dig. Ikväll är det skit väder ute men i fredags hade jag vår ute. Blir allt lite sugen på några campula.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Herlig følelse...og nydelige detaljer du deler:)
    Fin kveld til deg:))

    SvaraRadera
  8. Det är ju bara helt bedårande. Du är så pysslig!

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  9. Så mysig pysselhörna du verkar ha. Tack för vårbilder.
    /E

    SvaraRadera
  10. Åhhh! Du har så mycket härliga små saker och ting. Hyacintkoppen är ju bedårande, får man lov och fråga vart du har hittat den?? Du har en riktigt härlig lyxhörna att leka loss på och jag är nu gröööön av avund ;-)

    Kram / Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är koppen söt? Jag köpte den på Bauhaus för 69 kronor, inte så farligt tycker jag./ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...