måndag 24 mars 2014

Blandad kompott från mässan




Här kommer mina sista bilder från Nordiska trädgårdar i Älvsjö.
Allt i en enda salig blandning!


Den här balkongen blev också en av mina favoriter.
Sköna milda färger och mycket ögongodis att fästa blicken på!


Det ser så inbjudande ut att slå sig ner en stund, läsa trädgårdsböcker
 och knapra på en morot...


Vi blev så inspirerade av alla grönsaker som dekorerade olika montrar.
Så nu har vi beställt frukt och grönsakslådor från Årstiderna.
Från och med nu får vi ekologiska grönsaker och frukt varje vecka
hem till vår dörr.
Tillsammans med 5:2 metoden som kommer att göra oss smala och snygga
och nu alla giftfria grönsaker
så kommer vi bli så pigga att vi studsar fram i rabatterna!
Och tänk vad vi kommer glänsa på badstranden i sommar(fniss)





Det jag uppskattar mest av allt på mässan är alla vårblommor.
En liten försmak av våren.



Tja, det var den mässan det.
Nu är det en månad kvar till nästa(Kista)
Jag köpte inte växter denna gång och utan spar mig till Kista
och hoppas att vädret är bättre så att man kan plantera direkt i rabatten 
när man kommer hem från mässan.
Då slipper växterna mellanlanda i källaren.
Men en liten skönhet fick följa med mig hem.
Jag lovar att visa den längre fram.

Ha det så gott!
Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Det er så gøy med hagemesser! Det er jo så mye spennende å se på. Gleder meg til å se hva du kjøpte selv om det ikke var så mye :-)

    Ha det godt!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Härliga och inspirerande bilder, man riktigt känner den där speciella lukten av jord och grönt...mmmm.....

    SvaraRadera
  3. Det där såg ju härligt ut från mässan. Synd man inte var där. det får nog bli Kista hur jag än mår. Här blir en dag av behandling för kropp och själ. Hoppas du får fint väder och kan vara ute.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Ser ut att ha varit en härlig och inspirerande utflykt. Synd att jag missade den, men det kommer väl fler.
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Kista-mässan har jag aldrig varit på. Hoppas du skriver litet om den. Det kan kanske bli nästa gång istället för Älvsjö.
    Men du har verkligen fått med många fina miljöer från Älvsjö.

    SvaraRadera
  6. Inga växter köpta?! Du är nog lite yr än :)

    SvaraRadera
  7. Hei! Det beste med hagemesser, er all inspirasjon og det får jeg av bildene dine. Takk. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  8. Hoppas det fungerar bra med frukt- och grönsakslådan, du får berätta hur det går. Mässan var lite rörig tryckte jag men det hör ju till vårens evenemang som man inte vill missa. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...