fredag 7 mars 2014

En extra blommig fredag med vårfeeling!


Det är lätt att känna sig ödmjuk inför livets mysterium när våren är på väg! Små mirakel i varenda rabatt. Man krattar bort lite löv och vips så dyker något litet, näpet och väldigt våraktigt fram. Hjärtat tar ett skutt och må-bra-hormonerna rusar runt i hela kroppen. Varenda litet vårtecken är välkommet och visar prov på mästerlig design. Kan man vara annat än ödmjuk då?














De sista tre bilderna är från förra året, men de är så söta så de fick slinka med.
Tycker de passar in i det här inlägget.






Tjoho! Nu är det vår!!!!


Kram Titti



22 kommentarer:

  1. Jag böjer med ödmjukt och håller med om att nu är det vår,kanske:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så........tänk vad mycket ljuvlighet vi har framför oss:) Ha en fin och solig helg. Anette

    SvaraRadera
  3. Inte riktigt än här uppe hos mig....men snart.... jag tackar ödmjukast att jag får njuta av era fina bilder...=)

    Ha en skön helg...!!!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Som alltid. :-) Hoppas du får en härlig vårhelg
    /E

    SvaraRadera
  5. Så skulle jag också tolka temat. Inför allt som växer, och kanske speciellt det lilla. Solig helg, hoppas vi.

    SvaraRadera
  6. Ja, visst får man vara ödmjuk inför det stora (fast lilla) som händer framför våra ögon nu! Fina bilder som vanligt!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  7. Så vårlig og fint det er hos deg. Fine bilder :) God helg

    SvaraRadera
  8. Håller med!!
    Ha det gott!/Anna trädgårdsdrömmen

    SvaraRadera
  9. Håller med i det du säger, man blir så ödmjuk inför naturen. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  10. Det känns i hela kroppen idag när jag gick från bussen en helt annan luft. Ha en fiin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Herlige bilder! Ja, en kan ikke annet enn å være ydmyk over alt som vokser og gror, og spesielt om våren! Det er da alt våkner til nytt liv, og vi er heldige som kan oppleve det.

    God helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  12. Sant! Det är det endaste man kan vara... ..lyckan över varje sak som tittar upp är total. Jättefina vårbilder.

    Ha en härlig helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder med många fina ideer.
    Här regnar det så vårkänslorna dröjer.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  14. Oj så många fina vårbilder jag blir alldeles glad. Måste fixa hemma hos mig lite känner jag när jag hälsar på hos dig.
    Ha en skön helg!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  15. Älskar känslan av att allt det härliga ligger framför oss.
    Så fina bilder.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Så fina bilder som alltid!
    Det finns ju så mycket att känna sig ödmjuk inför naturen är ju en av dem.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  17. Ja, det var virkelig bilder fylt med vårfeelings!!! Helt herlig. Ha en fin og vårlig helg.

    SvaraRadera
  18. Vackra vårbilder, härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jaaa, nu är det vår! Det säger ivf SMHI och då kan det ju inte vara fel!?
    Och idag har man ju verkligen känt att det är vår oxå!

    Jag säger som de sa på Mellon nyss.... NU KÖR VI ;)

    Kram

    SvaraRadera
  20. Er det ikke flott! Mye fint foran oss nå :-)

    SvaraRadera
  21. Så sant. Vackra vår bilder!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...