måndag 3 mars 2014

En finfin veranda


Just nu längtar jag efter att få sitta i eftermiddagssolen och fika. Att få höra Koltrastens serenader eka mellan träden. Känna den ljumma vinden smeka min kind...underbart. Jag drömmer mig bort en stund när jag tittar igenom gamla sommarbilder. Jag fastnade för den här fina verandan på Julita. Det skulle väl inte vara så dumt att inta det där kvällsfikat på den här verandan. Kanske med en skål med jordgubbar och glass till kaffet. Och lite ljuv musik i bakgrunden:-)






Ps: Anledningen till att jag sitter så mycket och suktar på gamla bilder just nu är att jag har skaffat mig en en solterapi-lampa. Jag sitter framför den i 30 minuter varje dag och måste ju ha något att göra under tiden.
Och om ni visste hur pigg jag börjar bli, jag känner hur det börjar pirra i hela kroppen av längtan efter att sätta igång i trädgården.

En stor kram till er alla!

Titti


13 kommentarer:

  1. Det låter bra för dig, skulle kanske finnas hos oss lite varstans just nu Solen den lyser då med sin frånvaro här i Vätteränden. Verandan se nästan ut som någonstans från ett annat land i solen.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ja, en sånn lampe har jeg lest om. Det er noe jeg skulle hatt også. Flotte bilder du viser!
    Det så ut som et slott :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Sikke et herligt sted, er det i Sverige?
    mange have hilsner
    Anna Vibeke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Ja, bilden är tagen på Julita herrgård som ligger i Sverige/ Kram Titti

      Radera
  4. Mmmm en så´n lampa skulle jag också vilja ha....för solen lyser minsann med sin frånvaro hur mycket man än vill att den ska komma fram...

    SvaraRadera
  5. Jaha den är bra alltså lampan? Jag har ju min glasveranda med växtbelysning det blir oxå nån slags variant av ljusterapi :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner att det är stor skillnad på energinivån nu, jag märkte det redan efter 4-5 dagar och nu har livslusten återvänt och orken ökar för varje dag. Idag ska jag ut och rensa i trädgården och få del av det "naturliga" ljuset för idag lyser solen:-)

      Radera
  6. Vackert som i en saga! Ljusterapi och "sagobilder" låter som en bra medicin i dessa gråa dagar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Mycket vacker veranda. Skulle gärna sitta där en stund. En sån där solenergilampa tror jag att jag ska montera litet varstans i trädgården. Skämt åsido - kan man ha ögonen öppna under tiden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får inte se rakt in i lampan utan lampans ljus ska träffa ögat från sidan. Men man kan och ska ha ögonen öppna hela tiden för största effekt. Man kan läsa eller sitta vid datorn under tiden eller sy om man vill det. Jag tror att man kan äta semlor också, men är inte helt säker:-)

      Radera
  8. Hei! Dette var vakre bilder. En drøm. Savner å kunne sitte på trappa med morgenkaffen og høre fuglesangen. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  9. Åh så vackra bilder, helt underbara...och den där lampan låter perfekt! Skulle verkligen behöva den just nu men till helgen skulle vi få SOL och 10 sköna grader...jag längtar redan!
    Ha en fin vecka Titti...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Så fin verandan är, ser lite Italieninspiration i den. Härligt att kunna börja städa i trädgården, jag har faktiskt börjat. Jag tar lite i taget för jag väntar nog ett bakslag men man vet ju aldrig hur det blir. Ha en fin weekend/Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...