lördag 15 mars 2014

Generös blomning...



..... hoppas jag på i år. Alla träd och buskar har fått extra gödselgivor i höstas och nu i vår. Jag hoppas att de visar sin tacksamhet genom att blomma rikligt. Så här fint hoppas jag att Prydnadsapeln "Profusion" ska blomma i år också, eller kanske ännu mer generöst.



Bakom prydnadsapeln står ett stort körsbärsträd.
Det är vansinnigt vackert när det blommar och passar så fint som bakgrund till den rosaröda färgen på prydnadsapeln.




Även äppelträden blommar generöst . 
Det är så vackert att det nästan gör ont.


Fler som blommar generöst. Paradisbusken kan man inte se sig mätt på när den blommar! I år hoppas jag att den lilla Flocknävan som jag planterat under busken ska komma igång och blomma fint för oss, gärna samtidigt som paradisbusken, det vore perfekt.




Doft-schersminen i Julias hörna är en av mina favoriter. När man har köksfönstret öppet så letar sig den ljuvliga Schersmindoften in i husets alla rum...underbart!

Jag hoppas att alla trädgårdens växter ska vara lika generösa i sommar så att vi kan få plocka in söta små buketter som förgyller livet.
Det är en underbar tid vi går till mötes nu. Men ett eller annat bakslag i vädret får vi nog stå ut med först.


Ha en riktigt skön helg!
Kram Titti






16 kommentarer:

  1. Ja ja ja det vill jag också:) Så du har redan gödslat i år. Då måste jag göra det på måndag...jobbar hela helgen. Känns okej eftersom det blåser hårt och regnar.
    Ha det gott i helgen!

    SvaraRadera
  2. Ju fler glimtar jag får från din trädgård desto mer nyfiken blir jag. Jättefint verkar det vara hos dig. En paradisbuske vill jag också ha. Jag skulle köpa en förra året, men den gick inte att få tag på då. Det blir uppenbarligen till att leta lite mer.
    /E

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder på generös blomning! Härligt!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Så tidigt som det är i år så får vi nog stå ut med det har ju redan börjat denna helgen
    Det är ju så härligt med alla dessa generösa blommor buskar och träd som finns det gör mig glad
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så vakre trær du har i hagen din! Jeg forstår at du gleder deg til blomstringen. Vi har mye å se frem til, men må nok regne med noen tilbakeslag før det blir vår, ja.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  6. Så mycket blomning, naturen är generös, det är härligt. /Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  7. Den apeln har jag oxå så fin tycker så mycket om den!
    Du ser ut att ha så fin trädgård :)
    Vi ses i morgon lova att du ger dig till känna :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Underbar trädgård du har! :o)

    SvaraRadera
  9. Ja vi fick ett av bakslagen nu, med storm o snö i morse, som tur var låg den inte kvar, men kallt är det "burr"
    Men snart så, är vi där!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Fruktträdens blomning är oemotståndlig.
    Kram

    SvaraRadera
  11. For en nydelig hage du har, og fantastisk fin blomstring :-) Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  12. Oj, så mycket fint! Blommande träd är lätt att glömma bort i en trädgård, men tänk så vackert och vilket överflöd!

    Önskar dig en fortsatt fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Men vilken härlig blomning du bjuder på.
    Ses imorgon.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  14. Jag får rysningar när jag ser dina läckra bilder - snart är vi där. Härliga bilder! /Anita

    SvaraRadera
  15. Jag satte en apel i höstas så jag har aldrig sett den blomma. Hoppas den blommar lika fin som din ;)

    Det var kul att ses idag men synd att vi inte hann prata lite oxå. Det hoppas att vi får möjlighet att göra en annan gång!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Du måtte ha fasansfullt gröna fingrar som kan få dina träd så enormt blomrika! Häftigt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...