onsdag 12 mars 2014

Ledvärk och hallucinationer


Tre dagars trädgårdsarbete i rad för en gammal skröplig tant där bästföredatumet gått ut för länge sedan is too much...hujedamej vad det värker både här och där. Tur att jag ska jobba resten av veckan så man får vila upp sig lite(fniss) 
Att vi sedan, numera, hör till det hippa innegänget som äter enligt 5:2 dieten gör det inte så mycket bättre! En dags fasta kombinerat med hårt trädgårdsarbete och starkt solsken gjorde att jag började hallucinera där ute i rabatterna. Tyckte mig se semlor och andra godsaker bland buskarna.





Jag tror att vårsolen håller på att töa upp permafrosten i min hjärna för jag kom just på att jag inte välkomnat mina nya följare. Här får ni en liten blomma för att ni står ut med mig!



Ha en skön vecka!

Kram Titti



11 kommentarer:

  1. Håll ut vännen, det går bättre efter några veckor. Jag har precis avslutat 5.2 för ett tag men håller nere portionerna mycket lättare nu. Lättare ! 6,5 mindre att dra omkring på, lagom till våren. SÅ håll ut och tänk på allt du faktiskt får äta de andra dagarna, utan att skämmas. Jag har iallafall blivit frälst i denna diet och börjar om igen om jag märker att kilona återkommer. Lycka till och låt jorden vara till blommorna...hihi...det smakar ändå inget gott ;-)

    VårKram / Therése

    SvaraRadera
  2. Tack för blomman! Jag gick ner 10 kg de första tre månaderna, känns ju kanonbra. Det hjälper att hålla sig ordentligt sysselsatt under smaldagarna så att man glömmer hur hungrig man är och trädgårdsarbete bränner väl dessutom en hel del kalorier...

    Ha det fint

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Du skriver sååå härligt. jag bara skrattar åt det och känner igen mig själv i mycket.
    Önskar dig några vilsamma dagar på jobbet
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Ja, trädgårdsarbete gör en vimmelkantig och har man dessutom inte ätit så.. Men jag håller med om att det går bättre med 2-dagarna om man är sysselsatt. Även jag håller på, men bara 3-4 kg sedan i oktober. Så något ras kan vi inte tala om.

    SvaraRadera
  5. Jeg har ikke prøvd denne dietten, men har lest mye om den. Håper du får det bedre etterhvert. Hallusinasjoner er ikke bra ;-) Ønsker deg en fin dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  6. Man blir ju jättehungrig av trädgårdsarbete! Dina semlor ser farligt goda ut. Även jag har odlat cherimoya, frukten inhandlad i Funchal. Kommer inte ihåg hur det slutade men tror jag hade plantorna ganska länge.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att semlorna ville följa med in:)

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig hallucination! Mums! Fast, den ser väldigt äkta ut ;-)! Ni hipp-hipare kan kosta på er dylika delikatesser. Annat e' de' med en an' ;-(
    Nämen jag UNNAR en tapper 5:2:are allt gott, /Anja

    SvaraRadera
  9. Ha ha ja att se både semlor och andra godsaker i trädgårdslandet är inte bra! Tyder på en visst brist på något gott...själv skulle jag aldrig klara en diet, är alldeles för matglad för det och trädgårdsarbete kräver lite godsaker för att orka! Kämpa på nu...
    Önskar dig en fortsatt skön vecka!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Själv är jag övertygad om att semlor är superbra mot ledvärk! :-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...