onsdag 5 mars 2014

Mitt-i-veckan-glädje



Igår hade vi en härlig vårdag och jag passade på att få rensat vid entrén. Idag ska jag fortsätta med innergården. Det är så härligt att äntligen få sätta igång i trädgården. Att få känna lukten av den fuktiga jorden och att få lyssna till vårfåglarna som kvittrar i buskarna. Det är så ljuvligt att armarna knottrar sig. Oj vad jag har längtat efter detta! Här och där börjar det titta upp små vårtecken och om jag hinner ska jag ta med kameran ut en sväng i eftermiddag. Inomhus har vi också lite glädjeämnen.



Jag fick en så otroligt vacker orkidé av en väninna. Den står nu i vardagsrummet och sprider lite vardagsglädje.


Mer glädje! En liten kungsängslilja står på matbordet så att man kan njuta av de små konstverken på nära håll.

När jag började rensa bort löven upptäckte jag att min
 Penstemon  "Dark Tower" har överlevt.
Oj vad glad jag blev, jag var ju inte säker på att den var härdig här hos mig.


Jag upptäckte en liten blomma på Chilin "Apache" och hjärtat gjorde ett litet skutt av glädje.

Här är fler som är glada mitt i veckan!
Maken och jag har börjat röja ur källaren och ställde ut en massa saker utanför källardörren, bla en korg med äpplen. När jag passerade köksfönstret såg jag detta. Ett gäng sidensvansar som hade kalas.
En dålig mobilbild tagen genom fönstret, men det ser ju så charmigt ut när de kalasar så jag tyckte ni skulle få se det.

Visst är det härligt med lite glädje så här mitt-i-veckan!

Kram Titti





6 kommentarer:

  1. Oj, så många sidensvansar! Så många har jag aldrig sett på en och samma gång. Förstår att du stod tryckt med näsan mot glasrutan. :-)
    Så kul att din Penstemon klarade vintern. Man blir så glad när man hittar sådana skatter. Själv går jag och kikar nyfiket på min övervintrade kronärtskocka. Än så länge visar den inga tecken...
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Så herlige bilder! Phalaenopsis orkideer er så vakre og så lettstelte. Takknemmelige planter :-)
    Ha en skjønn ettermiddag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig samling kring buffékorgen :-) Kul när det kommer till nytta och glädje.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  4. For et herlig bilde med sidensvans som koser seg:)
    Nydelige blomster hos deg...ren fryd for øye:)
    Fin kveld til deg:))

    SvaraRadera
  5. Lyckliga du som har sol. den längtar jag sååå efter, Vad härligt att de små fåglarna får lite extra käk så här på våren utan att leta efter den..
    Vacker orkidé du fått.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Fåglar älskar äpplen! Jag brukar dela dem i klyftor för en del har svårt att komma igenom skalet. Är det sidensvansar som invaderat korgen? Dom är så himla söta!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...