söndag 23 mars 2014

Odlarglädje



På trädgårdsmässan hittar man många bevis på sann odlarglädje! Tydligen kan man odla i precis vadsomhelst nuförtiden. Man kan odla i ........
Bilar




 Bildäck

Glasburkar

Stora lådor

Små lådor

Resväskor

Hängrännor

Stövlar

Konservburkar


Petflaskor

Kundvagnar


Det verkar som om möjligheterna är oändliga.
Praktiskt taget vad som helst går att odla i!
Det är bara att gå ner i källaren och se vad man kan finna för lämpliga odlingskärl
och sen sätta igång med planteringen.
Men först ska jag sova lite för jag har arbetat hela natten och är lite "pömsig".

Ha en skön söndag!
Kram på er!
Titti



8 kommentarer:

  1. Tack för ROLIG inspiration! Resväskor och hängrännor ska jag banne mig göra något av i sommar;-)
    Ha en skön vilodag!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Bra att du visar litet bilder från trädgårdsmässan. Jag var ju där, men en del av det du såg, missade jag. Resväskeodling har jag sett förut. Ett par säsonger håller nog resväskan.
    Jag gillar larver (om de inte blir för många).

    SvaraRadera
  3. Så flotte bilder! De glasskrukkene med løkvekster så veldig fine ut. Hagemesser skulle det vært mer av.

    Ha en fin søndag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra att man kan ta vad man haver till planteringen. Kul med lite inspiration från mässan.
    Ha en bra söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Nog finns det mycket som kan användas till odling. Det där med hängrännor hade jag för 10 år sedan med jordgubbar :-) Min gamla skinkkastrull användes förra året och får hänga med även denna säsong. Kul att du visar för oss som inte kom iväg, Tack!

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  6. Kul att se alla lösningarna - tack för inspirationen. Även om man inte gillar allt så börjar jag trots allt tänka i helt nya banor. Ska visa min dotter för hon är fena på att återbruka. Hängrännorna var en idé jag gillade lite extra.

    Hoppas vi får en härlig vårvecka nu! Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Ja, alla sätt är bra. Utom de dåliga. Varför bara odla i kruka. Det är ju såå konventionellt!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  8. Och tänk att vi har en rostig gammal bil fr 60-talet som är nu helt tömd på sitt innehåll och jag får inte lov att plantera i den för min man! Han fattar inte..... Jag får fortsätta att tjata.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...