måndag 17 mars 2014

Prickigt


Veckans utmaning hos Charlotta handlar om prickigt i trädgården. Jag har plöjt igenom bildarkivet och hittat några prickiga bilder. Det finns faktiskt fler prickar än jag trodde när jag började leta. Här kommer ett litet urval.


Lilja, oriental mix

Heuchera Midnight Rose

Iris Blue Magic med stora gula prickar.

Oxalis Iron Cross med röda prickar i mitten.

Någonstans i den övre delen av bilden finns ett prickigt blad, det är en Fläckig Lungört.

Rhododendron, vet ej namnet.

Digitalis


Palle Padda är faktiskt väldigt prickig när man ser honom på nära håll.

En del av fiskarna är prickiga


I Julias hörna kryllar det av prickar. Dynor, vattenkanna och vimplar är prickiga.




Den här prickiga planteringsspaden kan man ha till mycket!
  Den här bilden får också symbolisera snöfallet vi haft i natt. 
10 cm snö...härligt!.
Inte precis vad jag längtat efter, men som de sade förr:
Våra-snö är fåra-gö!
Nyttigt för växterna och precis som det ska vara så här års alltså!

Här kan du se fler prickiga bidrag.

Kram Titti






17 kommentarer:

  1. Å vad jag gillar ditt prickiga inlägg! Alunroten med rosa stänk är ny för mig... riktigt läcker! Och sen är det så roligt när man överraskas av nån som tolkar i lite vidare bemärkelse och då tänker jag förstås på Palle Padda, de söta guldfiskarn och den bedårande prickiga uteplatsen.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det var mycket prickar hos dig Det där med snön var ju onödigt att den kom men är det snart april så är det.
    Önskar dig en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, vilken snygg Iris! Jag noterar mig namnet på den.
    Ja, denna snön hade jag gärna varit utan men den blir nog inte liggande så länge.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Wow, du har verkligen funnit många prickar. Det är kul och prickar piggar upp. Behövs kanske när snöfall känns som bakslag även om det är normalt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga prickiga bilder du visar. Oj vad glad jag blir. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Nu ser jag prickar överallt ;-) Så mycket prickar man aldrig tänker på men som ändå finns om man tar sig tid att titta ordentligt. Och det vill jag lova att du gjort. Fast de sista vita prickarna på marken kan jag vara utan. Här kom ett helt gäng ( 5 cm ) men jag blundade för dem. Vi hade turen på vår sida, denna gång, så täcket försvann efter bara några timmar. Skönt!

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  7. Det var ju massor med prickar! Man snöar in lite på färger och glömmer mönster på blommor känns det som . Heucheran var väldigt snygg. Ha det så gott! /Anette

    SvaraRadera
  8. Ja, säg det som naturen inte kan åstadkomma! Rutor är heller inte så ovanligt. /Anja

    SvaraRadera
  9. Du har ju lyckats hitta massor av prickar. Jättehärliga bilder som man blir glad av att se på! Vilka fantastiska oxalis du har!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Vad mycket prickigt och litet annorlunda prickigt du hittade. Sådan prickspade har jag också.

    SvaraRadera
  11. Så nyfiken jag blev. Måste nog krypa runt lite i trädgården och titta närmare på alla blad.
    Fina bilder bjuder du på som vanligt! Tack för det!

    SvaraRadera
  12. Haha! dina ögon måste ha gått i kors när du letat prickar... :D

    Är det okey att lägga upp en bild av dig på bloggen min? Jag hittade ingen mejladress till dig :(

    Du kan mejla: fam.axjonsson@gmail.com

    Kram

    SvaraRadera
  13. hihi, ja man får väl tänka positivt, även om trädgården plötsligt blir vit... här kom det bara "lite" hagel och så storm på det, men inget som låg kvar på marken...
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  14. Du har mye fint med prikker på! Morsomt bilde med hånden i snøen ;-)
    Får håpe snøen forsvinner fort.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  15. Ja, det är inte klokt vad man hittar massor av prickiga saker när man kommer igång att leta! Ser flera växter hos dig som jag har, bl.a. den prickiga alunroten...men jag tänkte inte på dom.
    Men, det blir förmodligen svårare nästa vecka när det är randigt!

    SvaraRadera
  16. Kul med allt som är prickigt :) Jag har faktiskt aldrig tänkt på att så mycket i trädgårdsvärlden faktiskt är prickigt! :) /Carolin

    SvaraRadera
  17. Oii vad läcker bild med alla bladen! Jag blir alltid så inspirerad när jag tittar in till dig :)
    O fiskar har ni med :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...