onsdag 26 mars 2014

Randiga blommor och blad



Veckans utmaning hos Charlotta handlar om randiga växter. Och det finns många att välja på, väldigt många av trädgårdens växter är mer eller mindre randiga. En del har väldigt skarp och tydlig randning medan andra är lite mer diskret randiga. 

Att taklökens blommor är randiga är något jag aldrig tidigare tänkt på.

Rosenvialen är också lite smårandig.

Nävan "Rozanne" är faktiskt också randig.

Men att Hortensians blommor kan vara randiga kanske ni inte visste!
Titta ordentligt så får du se att jag har rätt.
Den här heter "For ever and ever"

Dagliljan "Rosa" har tydliga, vita ränder.

En liten Mini-Petunia...både randig och prickig!

Kornettblommorna är också randiga.


Och en hel del Pelargoner är randiga.
Den övre är Lord Bute och den undre Orange Fizz


Och små randiga Penséer

Vad är randigare än randgräset?

Palettbladet Caipiriñha är väl ganska randigt?

Och sist men inte minst Tagetes Jolly Jester som är super-randig!

Vill du se fler randiga blommor så kika in hos Charlotta
Ja det var ett långrandigt inlägg!
Men nu är det slut för idag!
Tack och hej!
Titti



13 kommentarer:

  1. Är man duktig fotograf blir randigt ingen svår match, tydligen. Det var annat för mig, kan jag säga.
    Jättefina bilder!
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Så fulla av sommar! Tack för det.
    Må så gott
    /E

    SvaraRadera
  3. Så mycket randigt du har hittat, jag höll mig till vårblommorna hos mig denna gången. Hade inte så mycket ork att sitta och leta.
    Det är inte klokt vad många blommor det som är randiga på ett eller annat sätt utan att Jag(ni) har märkt det.
    Ha en fin mitt i veckan dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så flotte bilder! Dine palettblad er alltid så fine. De er sjelden å se i salg her.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  5. Inte alls långrandigt tycker jag. Bara väldigt fina bilder!
    Jo tack. Att randgräset är randigt är svårt att missa med tanke på dess växtkraft. Men visst är det vackert. Fast jag har det bara i krukor nu. Det tar över allt annat annars.

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  6. Väldigt mycket randigt. Och speciellt när man tittar nära, ser man ännu fler.

    SvaraRadera
  7. Har aldrig tänkt på att det finns så mycket randigt. Kommer nog att betrakta blommorna på ett nytt sätt i sommar... är de randiga, rutiga eller prickiga...
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Mycket randigt hos dig.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Du fick mig verkligen att få upp ögonen för hur mycket randigt som finns vid närmare studie! Härliga bilder!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Så härliga bilder du bjuder på! Man blir ju bara så glad! Hoppas att du mår bättre nu efter din magsjuka.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Jättefina randiga bilder. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  12. Härligt! Färgglatt och tänk att det finns så mycket ränder därute...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Mycket fina bilder att koppla av till...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...