onsdag 19 mars 2014

Snöfall och anfall


Stora vackra snöflingor dalar sakta ner. Hela dagen har det snöat. När man ser ut genom fönstret ser man ett vinterlandskap, vitt överallt! Alla små vårtecken har blivit begravda i nysnö. En del av dem hänger betänkligt med sina huvuden.



Hmmm, det ser inte så inbjudande ut att slå sig ner på bryggan!


Men det gör inte så mycket. Jag har i alla fall inte varit ute idag. Dagen har spenderats i sängen eftersom jag har fått flera Meniérs-anfall och får yrsel så fort jag ställer mig upp. Det är tur att det finns något att trösta sig med.

Mums!


Maken kom hem med 50 tulpaner som tröstar väldigt!



Några små körsbärskvistar tröstar också.




Jag tröstar mig också med nya numret av Trädgård och Blommor.
Där finns massor av tröst för en vårlängtande trädgårdsälskare.
Först ett reportage om vårkrukor av Annika Christensen.
Suck vad vackert!

Sedan ett underbart vårreportage av Helena (Helenas hem & trädgård)
Suck igen! 

Och ännu ett underbart reportage om Carolin
ni vet hon som talar med blommor.
Fler suckar!

Som slutknorr fanns ett avsnitt om Ray Molins Auriklar.
När jag kom så här långt i min läsning kom maken händelsevis förbi, kastade ett öga i tidningen och sade: En sån där kan jag bygga till dig om du vill och pekade på en aurikelteater i Rays trädgård.
Gissa om jag vill! Puss på dig älskling! Du är bäst i världen!
Nu måste jag ju införskaffa mig några Auriklar också.
Så bra då att det är trädgårdsmässa denna vecka!
Maken lovade att följa med så jag slipper bära så mycket själv!!!

Men först måste jag bli av med yrselanfallen, så jag vilar så mycket jag bara orkar.
Under tiden plöjer jag igenom min nya fina bok
Trädgård i kruka
Där blir det suckar på varje sida.
Riktigt ögongodis.

En stor kram till er alla!

Titti


12 kommentarer:

  1. Stackars. Det låter inte roligt alls. Vila mycket så du snart mår bra igen.
    Fantastiska tulpaner!
    /E

    SvaraRadera
  2. Huff da, vi vil jo ikke ha snø nå! Det snødde her også i går morgen, men det ble heldigvis ikke noe mer ut av det. Dine crokuser ser litt triste ut i snøen, ja. Godt at du fikk så mange tulipaner! Det er mye å sukke for nå for tiden, ja. Aurikler er så flotte.

    God bedring, og stor klem fra Marit

    SvaraRadera
  3. Hoppas din yrsel går över så du kan vara uppe igen! Mässan hade varit kul att gå på, men det blir inget för mig i år. hoppas på fina bilder från er som går.
    Hoppas du får en fin dag där
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt med yrselanfall :( Hoppas du snart är pigg igen! Dock kanske det var "bra" med anfallet den här gången. För annars kanske inte maken sett aurikelteatern och kommit med erbjudandet om att bygga den. Härligt med en så snäll - och händig - make! Min är "bara" snäll ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  5. Usch så trist. Men vad roligt att mannen kom med ett förslag av sig själv. Då har du något att se fram emot. Jovisst finns det mycket vackert (och gott att trösta sig med).

    SvaraRadera
  6. Usch, det låter inget kul alls med yrsel, även om choklad är gott och tulpaner är vackra...! Hoppas att du blir bättre och lyckas komma iväg till mässan i alla fall - i så fall får du ta lite foton för oss som inte lyckats ta oss upp till vinterlandet i Älvsjö.
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  7. Vilken snäll och omtänksam man. Jo, jag har också bärhjälp. Han är inte så dum min gubbe heller... Och här finns verkligen att släpa på... Oj vad jag har handlat!

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Vilken TUR att få ha en så omtänksam livskamrat. Hoppas Ni kommer iväg till mässan och hittar mycket fint, som vi också sedan får glädje av :-)
    Ät nu bara inte upp hela asken med pralinerna, för då kanske magen blir sur ;-)

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  9. Låt oss hoppas att yrseln klingar av och att du hittar några fina aurikler på mässan, för maken att bygga teater till :)

    SvaraRadera
  10. Dear Titti,
    I don't believe it, snow again... hope you'll feel better soon - wish you sunny days and send you some delicous chocolate!
    All the best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Wow vilken make!!!
    Krya på dig nu, och jag måste säga (jag har inte fått någon snö, bara regn) vilka underbart vackra bilder...speciellt det där med gula krokusen och snön...mmm...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej från tyskland!
    Nej, vad fina bilderna!
    Sorry, my swedish isn´t good enough for that....
    I really like your pictures even though snow is not what I want now.....but such a nice garden!
    Hjärtliga hälsningar!
    Smilla
    www.smillaswohngefuehl.blogspot.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...