torsdag 10 april 2014

Fastedag....


.....och vad tänker man på då? Jo naturligtvis på:



Jag försöker koncentrera mig på något annat. 
Jag har tex skrivit en lista på de växter jag skaffade igår.
Och börjat fila lite på en växtlista över hela trädgården.
Jag tänkte ta en rabatt i taget och göra en inventering över de växter jag har.


Och så njuter jag av en liten Oxalis som jag hittade på Zetas.
Både bladen och blommorna är så näpna!
Några små Campanulor gläder också.

 


Jag åkte till Zetas i förhoppningen att jag skulle hitta en vitsippa som jag såg hos Helena. Den heter "Ice and Fire" och jag blev så förtjust när jag såg den.
Nu fanns den inte, men jag hittade några andra små skönheter
Anemone nemorosa "Royal Blue" och "Allenii".
De blommar inte än, men jag lovar att visa dem om/när de börjar blomma.

Vidare köpte jag Cardamine kitaibelii och Lathyrus vernus "Rainbow!
I övre delen av trädgården har jag en tråkig plantering som jag inte riktigt vetat hur jag ska göra med. Det är en ganska skuggig plats med några Buxbomsklot och några Hostor. Nu har jag planterat Vinca minor "Ralph Shugart" och planterat blå Anemone blanda mellan plantorna. Nu hoppas jag att det blir lite vårblomning där nästa år.
Sedan hittade jag några fina gräs
 Carex morrowii "Ice dance" och Carex elata "Aurea"







I kylskåpet står en skål med jordgubbar och frestar. Kanske blir det några till eftermiddagskaffet, men någon bakelse blir det inte i dag. Därmedbasta! Men imorgon är en ny dag, då vet man aldrig! Lite fredagsmys lär det nog bli!

Ha det så gott!
Kram Titti






2 kommentarer:

  1. Vad roligt med litet nya växter, som inte är de allra vanligaste.
    Även här tänks det på mat. Då är det viktigt att ha något för sig som är intressantare. På morgondagen kanske, när det blir bakelse (det tror jag dock inte att det blir då heller).

    SvaraRadera
  2. Oxalisen var en riktig sötnos... den kanske går att äta (skojar) Gissar att du är en 5:2 precis som jag. Jag kör måndag och torsdag. Dock uppehåll just nu pga envis förkylning.
    Håll ut... det verkar som om du blir rikligt belönad imorgon!

    /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...