tisdag 8 april 2014

Kan det vara något allvarligt?



Idag var jag med om något ovanligt. Jag beslöt mig för att åka till Zetas för att inhandla vårblommande perenner till nedre trädgården, där det är väldigt glest med blomningen på våren.
 Jag åkte iväg glad i hågen, det var så skönt att komma ut lite efter magsjukeperioden. Jag gick där och filosoferade och planerade, och då och då åkte någon planta ner i kundvagnen. Men plötsligt insåg att jag var enda kunden på Zetas just då. Jag såg mig omkring men inte en enda människa någonstans(om man inte räknar trädgårdsmästare som människor förstås). Sedan insåg jag varför jag var ensam, det störtregnade och hela jag var dyngsur utan att jag hade märkt det. Jag var så inne i mina tankar om den blivande vårprakten i min trädgård att jag varken såg eller hörde eller ens kände. Det var då jag insåg att jag nog håller på att bli alldeles tokig. För det är väl inte helt friskt...eller vad tycker ni? Borde jag låta mig undersökas av en doktor kanske? Jag blev faktiskt lite orolig, men tröstade mig med att det är bättre att vara tokig med trädgård än utan, så jag plockade åt mig några växter till när jag ändå hade kommit igång! Jag lyckades skrapa ihop växter som fyllde tre kartonger och kände mig så nöjd när jag åkte hemåt igen. 










Blommorna på bilderna har inget att göra med min galna handling på Zetas idag, nejdå, de handlade jag igår. Dagens fynd är redan nergrävda i rabatterna, naturligtvis medan det ösregnade...öh, sade jag att jag är lite tokig? 

Kram 
Titti





11 kommentarer:

  1. Underbart uppfriskande galenskaper, såna är vi helt enkelt, vi trädgårdsmänniskor. ;-)
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Ja, det är farligt. Om du inte ser upp händer det förskräckliga saker. :-) Nä, så farligt är det nog inte. Men du borde kanske köpa dig ett paraply så du slipper bli genomblöt nästa gång. Eller ännu hellre en regnponcho så du har båda händerna fria vid växtshopping och plantering.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Ja den där egenskapen att försjunka & DJUPT i trädgårdstokerier känner jag igen fniss
    Regnställ på om ens det & så är det bara att köra på :-) En "åkomma" att vara rädd om & vårda enigt mig ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Inte farligt tror jag. Och vad skönt att gå där själv. Var år sedan jag var på Zetas. Skulle kanske pricka in det en regnig dag.

    SvaraRadera
  5. Det är ju helt galet kul att gå på Zetas, det är inte konstigt att du inte märkt att det regnade.Förstår dig helt. I förra våren snöade det så vi knappt såg vad vi tagit med oss i vagnen till kassan Men vad gjorde det.
    Det där Zink våningsfatet gillade jag skarpt.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Ha-ha, så där tänkte jag när jag var ensam på Nacka Handelsträdgård i regnet igår eftermiddag också. Vi är nog lite galna men vad gör det när man har kul under tiden:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hmmm...Tittade i Läkarboken och kan bara konstatera att symtomet är vanlig bland oss blomnördar. Bästa självhjälpen är att fortsätta och låtsas som det regnar ;-)

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  8. Jeg tror du er veldig sunn og frisk! Vi hagegale har det flott i vår egen hageboble :-)
    Ønsker deg en fin dag!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  9. Haha. Tokig är bra!
    Håller med Therése om självhjälpen. Klockrent tips ju :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Ja det låter onekligen helt tokigt men såna är vi trädgårdsmänniskor.Många undrar nog vad det är vi håller på med i våra trädgårdar från morgon till kväll. Dom skulle bara förstå vad dom missar, då skule dom fatta poängen. Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  11. Nej men jag tycker det låter väldigt friskt! Fina arrangemang du har!

    /Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...