måndag 7 april 2014

Mycket glädje för liten slant



I fredags köpte jag en liten bukett nejlikor på Ica för 39 kronor. Man får mycket glädje för pengarna om man delar upp buketten i olika vaser. Nejlikor håller ju dessutom ganska länge. Jag knipsade av några blad från rumspalmen för att få lite grönt. Vaserna är gamla ölflaskor, ett riktigt billigt arrangemang alltså.


Några kvistar från samma bukett hamnade på spiselkransen.
De söta små vaserna fick jag av sonen och sonhustrun på bröllopsdagen.


Om man placerar vaserna så här framför en spegel så får man dubbelt så många vaser med blommor för samma slant.


Just de här nejlikorna hade en underbar färg.
Jag tycker att de är så fina med den lite mörkare kanten runtom.



Just nu längtar man efter att våren ska sätta fart och att växterna därute i trädgården ska börja blomma generöst. Att få gå ut i sin egen trädgård och plocka med sig några blommor hör till livets stora glädjeämnen.
Men tills dess får det duga med Ica-blommor för några tior.

Ha en riktigt skön vårvecka!
Kram Titti




9 kommentarer:

  1. Fräscht och läckert! Spegeleffekter är kanonbra eftersom de ger dubbelt av det goda. :-)
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det inte hänger på pengarna hur fint an får till det....du lyckas hitta det där lilla extra Läckert och snyggt.

    SvaraRadera
  3. Söt färg. Nejlikor så i flera vaser framför en spele, är absolut fint. Annars blir det aldrig att jag köper nejlikor. Vet inte varför.

    SvaraRadera
  4. Vakker farge på de! Mye moro for 39 kroner :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  5. Nejlikor är så tacksamma som snitt blomma! Jag köper hem nya lite då & då när jag ändå är & handlar men nu verkar det mest finnas tulpaner i våra mataffärer .
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. det blev fint i dina flaskor även om jag inte är någon älskare av nejlikor.
    Det är som du säger. det behöver inte kosta massor för att det skall bli fint.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Verkligen mycket för pengarna. Så fint att sätta dem i små vaser eller i flaskor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Nejlikor är underbara blommor och så snyggt och smart du arrangerat dem. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...