onsdag 16 april 2014

Snart kommer värmen


Just nu längtar jag efter riktig värme. Min kropp är inte gjord för kyla, jag borde nog blivit född närmare ekvatorn! Och när det blåser får jag kraftiga yrselanfall på grund av Meniérs sjukdom. Så jag har pysslat lite inomhus med att omskola de sista frösådderna. Det var ett riktigt piller-arbete med de små Primulorna, så små rackare är svåra för en darrig dam med dålig syn...men nu är det i alla fall klart! Bara att vänta på att de växer till sig. Jag har ju lusläst Hannus bok "Lundens skugga" och bestämt mig för att få en egen liten vårlund i den nedre trädgården. Men oj, så mycket tålamod man behöver ha innan det blir som man vill. Nu sitter jag här och suktar lite över förra sommarens bilder för att få lite nya idéer.
Snart är vi där igen...med sommar och sol och värme. Åh, vad jag längtar!

























Vår svenska sommar är ju så rysligt kort, därför är nog längtan efter den så väldigt stor. Det gäller att suga ut det "göttaste" ur sommaren medan den varar.
Så jag tjuvstartar lite genom att sitta och dagdrömma.......

Ha en skön vårvecka!
Kram Titti




16 kommentarer:

  1. Du har så fint och välvårdat så jag blir grön av avund :-) Tänk om min tomt kunde vara så ordentlig. Fast jag vet att jag aldrig skulle kunna vårda hela täppan på 2000 kvm, så lite stök får jag allt tåla och har riktat in mig på mera vildvuxet men med mycket kärlek.
    Ett riktigt paradis har du allt fått till och förstår att längtan är enorm.

    Stor vårkram / Therése

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig av din vackra trädgård. Jättefina bilder! Men jag kan inte låta bli att undra: var i hela friden ska du sätta alla dina växter du beställde hem förra veckan?? Eller har du en hemlig tom rabatt någonstans? Nyfiken blir jag sannerligen. :-)
    Ha en riktigt fin dag och njut av solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! En hemlig tom rabatt är precis vad jag har, den är så hemlig så den inte ens är grävd ännu. Men det är därför jag ska ha semester nu...för att orka gräva...för någon vila blir det nog inte om jag känner mig själv rätt:-)

      Radera
    2. Så spännande med ny rabatt! Hoppas vi får se den framöver. :-)
      Lycka till med allt grävande och må så gott

      Radera
  3. Hvor har du en dejlig have, virkelig noget at længes efter :)

    SvaraRadera
  4. Tack....för dina underbara bilder...den vitaminkicken behövde jag.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Vilka längtansfulla bilder. Jag är nog inte heller gjord för kyla. Men jag blir litet varm av alla fina bilder. Förstår att du sitter och suktar.

    SvaraRadera
  6. Sååå fina bilder!! Vilken fantastisk trädgård du låter oss titta in i !
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Ja det är kallt ute fastän solen skiner. Så fint du har det i trädgården!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar trädgård ni har! Härliga sommarbilder du visar och tänk att snart är vi där igen:-I
    Glad påsk! Kram!

    SvaraRadera
  9. Det är väl härligt att ladda upp med att minnas tillbaka på förra årets härliga sommar. Vi får hålla tummarna för en upprepning.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  10. Där kan du sitta och drömma medans dina bilder fick mig att börja drömma!
    Jag blir alldeles betagen av dina bilder på din trädgård... Jag verkligen älskar de nedersta bilderna som är Översiktsbilder av din trädgård! Såå vackert !
    En tur till Södertälje blir det absolut snart ;)

    Ha en skön Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jättetrevligt att få besök i sommar! Du får höra av dig längre fram/ Kram Titti

      Radera
  11. Din trädgård är så fin och prydlig, riktigt engelsk tycker jag/Ha det fint /Carita

    SvaraRadera
  12. Instämmer med alla andra. Din trädgård är verkligen något extra. Så himla fin! Vad är det du planterat som "marktäckare" under det lilla trädet i träkrukan? Ser läckert ut.

    Önskar dig en fin PÅSK och hoppas yrseln ger med dig så du kan vara ute och trädgårdera!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tamara! Det är gulbladigt penningblad i tunnan under trädet. I slutet av sommaren hänger det ner som gardiner längst kanten på tunnan. Det övervintrar år från år/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...