söndag 4 maj 2014

Avkopplande med vattenporl


Jag älskar vatten. Det är härligt att sitta och lyssna på vatten som rinner. Ett sakta porlande gör att man slappnar av, ett kraftigt plaskande är nog lite mer stressande, i alla fall stressar det mig. Men ett lite lagom porlande, det är härligt. 










Här på relax-bänken är man omgiven av grönska på sommaren.
Som ett litet andningshål i en stressig värld.
Perfekt plats för vila och meditation.

Ännu är det inte så här grönt men om en vecka kanske.
När fruktträden blommar är det gott att leva.
Kanske den bästa tiden på året!


Ha en skön och avkopplande helg!
Kram Titti



8 kommentarer:

  1. Ja, rennende vann er avkoblende å høre på, plaskende vann er ikke det. Så flotte tønner du har! Jeg har en stor portvinstønne som ligner på dine, bare at min er en del større og det er bare en tønne.
    Herlige bilder fra hagen din.

    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  2. Vi har äntligen fått till porlande vatten i vår trädgård i år och jag älskar att lyssna till ljudet! Det är verkligen rogivande och mysigt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut och låter fint. Vårt vattenporl har spruckit. Men det ska nog bli ordning på det.

    SvaraRadera
  4. Utan ljudet från vatten skulle det bli rätt trist i trädgården, det hör liksom till och det behöver inte vara något storslaget, bara ett stilla lite porl. Ha det fin/Carita

    SvaraRadera
  5. Det ser så rogivande ut! Vatten måste in här snart, saknar det, men vet inte vad el hur, kanske räcker det med en liten pöl....
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Så rogivande med en relax-bänk! Och vilken bra idé/form ni har på den. Bänk och spaljé i ett. Smart och snyggt. Lägger upp den i min idébank!
    Vatten har jag inget i trädgården - än. Men grannen har en porlande bäck precis vid staketet så jag tjuvlyssnar hela tiden.

    Läser att du putsat fönstren. Skönt när det väl är gjort. Här ligger pollen som ett fint dammlager på alla fönster. Syns massor när solen ligger på. Ogilla. Tur man mest är utomhus så man slipper se skiten ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  7. Ja det är härligt med vatten. Tack för din härlig kommentar.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Tack för din gulliga kommentar hos mig!
    Att sätta sig på relaxbänken är ju som att bli en del av en tavla. Vackert! Dessutom ser jag sex styck gula tagetes med jättebollar till blommor. Min inställning till gult är njae och till tagetes njaae. Men i din relaxinstllation njooo, ja självklart! Ser att du har gult lite här och var i dina bilder tillsammans med rost och zink. Det passar ju verkligen jättefint tillsammans, så jag gillar nog gult i alla fall : )
    Kramen
    /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...