torsdag 29 maj 2014

En egen teater... eller två


En av de där "lata" dagarna har just passerat. Vi har arbetat i trädgården från klockan 11:00 till klockan 20.00. Då var vi så trötta och hungriga att det fick bli quick fix mat från den lokala pizzerian. Jag vet inte om kebab-tallrik med pommes är det bästa på en fastedag, men oj så gott det var! Jag har klippt buskar och rensat nedre trädgården samt städat i växthuset. Maken har satt upp den nybyggda aurikelteatern. Lite dekoration ska till innan det är helt färdigt och jag ska hitta på några fina namnskyltar till Auriklarna.


Jag tycker att den passar här i Julias Hörna. Om jag misslyckas med Auriklarna så kan ju barnbarnet alltid ha hyllan som Barbie-hus istället:-)


Någon slags nock-dekoration tänkte vi ha så småningom.


Hyllan är byggd av spillvirke. Inte en krona ens har det kostat.
Om man bortser från Auriklarna som inte var helt gratis.


När maken ändå hade ångan uppe så byggde han en Fuchsia-teater också.
Hyllan är byggd av spillet från staketbygget förra sommaren. Fuchsiorna är planterade i hundmatsburkar. Namnlapparna har jag gjort av gamla plastlock.
Det känns bra med återvinning!





Och så måste jag bara få visa min lilla favorit!
Hosta White Feather. Den ser ut som blekt sparris.
Senare på säsongen blir den grönare.

Nu ska det bli skönt att krypa ner i paulunen.

Kram och godnatt!
Titti





7 kommentarer:

  1. Aurikel.teatern så snygg och likaså fuchsiatrappan! Visst känns det gott att använda sånt som annars skulle blivit skräp och när materialet inte kostat kan man ju lägga desto mer pengar på växterna.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  2. Älskar den där hostan! Min överlevde tyvärr inte vintern, ta väl hand om din!/Susanne

    SvaraRadera
  3. Så fint du fått det och fiffigt med locken. Den där Hostan köpte jag förra året men ingen sa att den blev grön senare så jag blev sååå besviken, men nu är den vit igen iår så den får stanna kvar.
    Önskar dig en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Snygg teater....oj vad din hosta " White feather " har vuxit....min har överlevt vintern och sticker precis upp en knopp....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du delar trädgårdsintresset med din man. Blir liksom mera gjort då. Och jättefina saker!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så flotte begge teaterene er! Fuchsiateater har jeg ikke sett før. Så flink din mann er!
    Gjenbruk er veldig bra :-)

    Klem

    Marit

    SvaraRadera
  7. Åh, så fint - vilken lycka att ha någon som snickrar till dig! Aurikelteatern ser helt perfekt ut, både i design och snickeri. Tummen upp!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...