tisdag 27 maj 2014

Ett sista farväl


Nu är Tulpanerna på slut-tampen! Helgens högsommarvärme och dagens blåsiga kalla väder har tagit hårt på blommorna, och bladen börjar sakta falla mot marken, ett efter ett. Jag är så överlycklig att vi fick njuta av dem i år utan att elaka rådjur smaskade i sig allihop. Under helgen har jag arbetat natt och jag har besökt mina små tulpaner på kvällen innan jag åkte till jobbet och på morgonen när jag kom hem. Jag har talat om för dem hur mycket jag älskar dem och hur gärna jag vill träffa dem nästa vår igen. Jag hoppas att de förstår vinken fast den var fin:-)

Här är de små raringarna. Jag köpte sex olika sorter och ingen av dem blev så som det stod på förpackningen. Jag tror mig känna igen Blue Diamond och Spring Green, men de andra har jag ingen aning om vad de heter. Men som sagt, jag älskar dem så mycket ändå...så det så!



Några små stamrosor har kommit på plats vid planket.
Och makens gamla avlagda kängor passar så bra bredvid.



Fiskarna har börjat leka i dammen och de första sländorna har kommit på besök.




Sakta men säkert börjar vi få ordning på torpet.
Dvärgsyrenerna "Palibin" är på gång.



Löjtnantshjärtan är så underbara tycker jag.
De ser ut som små juveler där de hänger på sin gren.



Idag har jag köpt alla sommarblommorna till terapiträdgården på jobbet.
Många av våra vårdtagare var med och planterade och vi hade en jättetrevlig dag.
Men nu är jag väldigt trött och ska ha några "lata" dagar i min egen trädgård.
Jag ska göra som grodan på bilden, bara sitta och njuta!
Tror jag!


Ha en skön sommarvecka!
Kram Titti


16 kommentarer:

  1. Som vanligt är det alltid fint och ordningsamt hos dig.
    Lata dagar i trädgården är det bästa som finns eller hur?
    Ha det skööööönt......
    Annika

    SvaraRadera
  2. Dine tulipaner er så vakre! Spring Green er veldig pen. Varmen kom veldig brått her også, og tulipanene varte veldig kort i forhold til kalde vårer.

    Klem
    Marit

    SvaraRadera
  3. Terapiträdgård låter mycket intressant. Tulpanerna står sig nog här ytterligare några dagar pga kylan, som inte är skön.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder, som du brukar ha. Kängorna gör sig väldigt bra vid rosorna. Varför slängde jag sonens dr Marten-kängor en gång? Det undrade han också.

    SvaraRadera
  5. Härligt att du känner så att du kan lata dig du med. Härliga blombilder du visar. Hoppas ni slipper den kalla nordan som sveper in oss i kylan nu.
    Önskar dig en fin onsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Ja nog har du det grannt alltid....hade jag hälften så fint så vore jag mer än nöjd....men men, så är det här i livet....Måste säga att jag gillar din gubbes avlagda kängor...snygga så...

    SvaraRadera
  7. Mer än ordning på torpet, det ser alldeles fantastiskt ut tycker jag. Där har du ett paradis oavsett om det är med eller utan tulpaner. Hoppas de förstår din kärleksförklaring även om den är på "människa-språket".

    SvaraRadera
  8. Jätte gulligt med taklök i kängorna:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Du har verkligen en fin trädgård att njuta av, och visst är det skönt att bara koppla av när man känner sig nöjd med allt man har fått gjort. Ha en härlig helg! Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  10. Skönt med lata dagar i trädgården...
    Hoppas tulpanerna förstod vinken, fniss... Dvärgsyrén, kanske får jag plats med en, kanske, kanske...
    Vackra bilder!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Man får vara glad de år som rådjuren äter upp dem!
    Man hoppas och hoppas och ofta blir det inte riktigt som man vill... Men i år så ;)


    Ha det gott och kram !

    SvaraRadera
  13. Vad skönt att få bara njuta och vila i sin trädgård. Vi ska ha gäster ikväll i växthuset, så jag ska ställa lite i ordning, men inte göra något egentligt "trädgårderande". Så det blir nog en hel del njutning för mig också!
    Vilka superfina tulpansorter du har haft! Igår klippte jag bort mina allra sista tulpanstjälkar, så nu är tulpansäsonen officiellt över här - men hos mig har detta varit det finaste tulpanåret någonsin, med lååååång blomning!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  14. Tack för en fin bildkavalkad från din vackra trädgård. /Anja

    SvaraRadera
  15. Your garden is so beautiful. I love visiting your blog. : )

    SvaraRadera
  16. Du har det så fint! Jag njuter av dina bilder varje gång jag tittar in här. Hoppas du får en riktigt skön helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...