lördag 17 maj 2014

I sakta gemak...


I år går allting sakta, mycket sakta! Jag har inflammation i mina leder och värken håller på att ta knäcken på mig. Men om man gör en sak varje dag så går det i alla fall framåt. Jag har börjat pynta och ta fram saker från förrådet. Det är så härligt när allt faller på plats, och hamnar där det ska. 

En numera permanent innevånare i Julias hörna, jag har googlat på fågeln och tror mig veta att det är en Rödhättad Plasticus Vulgaris


Mina grodkompisar har släppts ut i det fria.

Smultronkrukan har målats svart och taklökarna har fått ny jord.

Toffelblomma och penséer, så fina ihop!


Planteringsborden har fått en liten uppsnoffsning.
De används sällan till plantering trots sitt namn.
När jag planterar står jag böjd med krokig rygg och planterar på marken.
Kanske inte så konstigt att jag har ont både här och där!





Det här "planteringsbordet" har maken målat vitt och byggt en spaljé bakom bänken. På spaljén hänger krukor med örter.
Tanken var att man skulle kunna ställa ifrån sig formar och fat när man grillar...men var de sakerna ska få plats vet jag inte för det är redan fullt av andra viktiga saker som ni ser!

Det har varit en riktigt skön vårdag idag.
Några sådana här dagar till så kanske man börjar känna sig som en människa igen!

Ha en skön helg!
Kram
Titti


7 kommentarer:

  1. Det är så otroligt fint hos dig! Hoppas du blir kvitt värken snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snyggt omkring dig. Smultronkrukan blev ännu finare svart. Rar liten fågel i holken. Och grodorna ser ut att trivas. Bättre än du själv tydligen. Krya på dig.

    SvaraRadera
  3. Skrattade för mig själv när jag läste om ditt planteringsbord och att du ligger på marken. Det är nämligen så det ser ut hos mig också. Det är ju roligare att "piffa" ett bord än att det står tomt! Ser fint ut! Gillar dina kaxiga grodor med.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med värk och elände. Har du provat nyponpulver?
    Tur du har trädgård som du kan njuta av och låt det ta den tid det tar.
    Det är bara den 18 maj.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  5. Det där känner jag igen inte alls kul.Du har det såå fint och jag njuter av de vackra bilderna du visar. Fy skäms har du ett planteringsbord måste du stå där och inte på backen!!!! Tänk så mycket mer du kan göra då.
    Härligt för grodorna att de fått komma ut. Ska nog börja så smått jag med att plocka ut nu.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Går sakta för mig också pga kronisk nackvärk. Och inte planterar jag på planteringsbordet heller, används som avlastningsbord i växthuset. Använder ett gammalt trädgårdsbord ute. Önskar dig god bättring.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar färgkombination med toffellblomma och pensé, en riktig tiopoängare. Jag planterar också på backen, har jord i en stor zinkbytta. Och hos mig är planteringsbordet inte ens pyntat utan är fullt med sekatörer, uppbindningstråd och etiketter som ska sorteras.
    Att inte vilja gå hemifrån känner jag också igen, det är ångest. Fast det har lättat en aning sedan vi dragit upp rådjursnät, jag oroar mig inte lika mycket. Men saknaden är så stor så jag tar fram min telefon på jobbet då och då och tittar på bilderna.
    Du verkar hinna med mycket trots värk. Hoppas den lättar snart allt eftersom värmen kommer.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...